NATO - ska vi gå med?

Vi kan väl återkomma om tre veckor och tre månader och fram till att Sverige blivit fullvärdiga medlemmar i NATO, och var gång delsummera vad som faktiskt har hänt mellan kurderna i Sverige och Turkiet.

Och baserat på det, bestämma hur vidriga eller smarta eller [valfritt annat adjektiv] Sverige, regeringen och/eller riksdagen varit.

Nu har det gått prick sex veckor se'n jag skrev ovanstående.
Är det nån som vet om något egentligen har ändrat sig mellan Sverige och kurderna?
 
Jag försöker läsa på så mycket jag kan om Nato, men har så svårt att ta ställning till om jag tycker vi ska gå med eller inte. Läser om för- och nackdelar men blir bara med förvirrad i vad jag tycker.

Så.. Vad tycker ni om Nato?
Ska vi gå med eller inte?
Vad finns det för för- och nackdelar?
Bör Sverige förbli militärt alliansfria?
Osv..
Jag anser mej väldigt illa behandlad av samtliga partier. De som sa nej gjorde det ändå till Ok.

I och med detta ser jag det som att jag har rätt att visa att jag känner mej illa behandlad. Vill runt om här o där, på valaffischer o annat klistra en liten vit papperslapp med vattenlösligt klister RÖSTA blankt.

Är detta helt förkastligt?
 
Jag anser mej väldigt illa behandlad av samtliga partier. De som sa nej gjorde det ändå till Ok.

I och med detta ser jag det som att jag har rätt att visa att jag känner mej illa behandlad. Vill runt om här o där, på valaffischer o annat klistra en liten vit papperslapp med vattenlösligt klister RÖSTA blankt.

Är detta helt förkastligt?
Ja, att sabba valaffischer tycker jag är förkastligt. Att sätta upp på andra ställen spelar mindre roll.
 
Jag anser mej väldigt illa behandlad av samtliga partier. De som sa nej gjorde det ändå till Ok.

I och med detta ser jag det som att jag har rätt att visa att jag känner mej illa behandlad. Vill runt om här o där, på valaffischer o annat klistra en liten vit papperslapp med vattenlösligt klister RÖSTA blankt.

Är detta helt förkastligt?

På vilket sätt känner du dig illa behandlad av partierna?

Jag antar att de gjort som de anser är rätt i NATO-frågan om du ogillar alla partiers politik så kanske du ska starta ditt eget? Eller inse att du är i minoritet i frågan.
 
På vilket sätt känner du dig illa behandlad av partierna?

Jag antar att de gjort som de anser är rätt i NATO-frågan om du ogillar alla partiers politik så kanske du ska starta ditt eget? Eller inse att du är i minoritet i frågan.
Har aldrig kunnat säga ja eller nej i frågan. Inte ett ord om motsatsen : hur bäddar vi för fred?
 
Har aldrig kunnat säga ja eller nej i frågan. Inte ett ord om motsatsen : hur bäddar vi för fred?
Utifrån vad jag hört från flertalet partier så är det just för att bädda för fred som de vill att Sverige går med i NATO. Om det blir så eller inte kan vi ju inte veta och åsikter kan gå isär.

I mina ögon låter det mest som du känner dig sviken för att din åsikt inte är representerad, men du kan kanske utveckla jag hade svårt att tolka ditt svar.
 
Alltså, det finns ju inget parti som jag känner passar mig perfekt. Men det finns bättre och sämre alternativ för mig. Så jag väljer de alternativ som passar mig bäst. Det brukar bli ett av två partier och jag känner mig lite kluven det här valet faktiskt. Jag får nog ta och fundera lite till och lyssna på vad de har att säga. Men att rösta blankt (eller inte alls) är inget alternativ för mig alls.
 
Nu har det gått prick sex veckor se'n jag skrev ovanstående.
Är det nån som vet om något egentligen har ändrat sig mellan Sverige och kurderna?
Minst två har väl fått uppehållstillstånd tillbakadraget och är omhändertagna av säpo för att utvisas.

Och så har vi fått miljardaffärer från USA.

Korrupt, är vad det är.
 
Har ni läst nyheten om att Sverige går in som garant för att finansiera ett turkiskt miljardlån? Lånet skall finansiera snabbtåg, och Turkiet har utövat påtryckningar för att lånet skall gå igenom, enligt läckta mailkonversationer: https://www.dn.se/sverige/mejlen-avslojar-turkiet-pressade-sverige-att-godkanna-hogriskaffar/
Vi har inte ens råd med snabbtåg själva men kommer få betala turkarnas snabbtåg när de blir sura på Sverige för något och låter bli betala av lånet. Hoppas ni är okej med detta, alla ni NATO-sympatisörer.
 
Dagens ETC hade en artikel om en av de som skall utvisas, en ung, homosexuell man som varit vänsteraktivist, som själv säger att han tror att han blir fängslad om utvisningen verkställs. Länken nedan är inte till dagens artikel, utan en tidigare som handlar om denna "terrorist".
https://www.etc.se/inrikes/unga-kurden-foerfoeljdes-i-turkiet-nu-utvisar-sverige-honom-aendaa
Beslutet verkar dock ha tagits innan natoansökan blev aktuell. Rätt eller fel vet jag inte men killen stämplades som säkerhetshot mot Sverige 2020 och utvisningsbeslutet kom i mars så det verkar inte ha med Natoansökan att göra.
 
Vi har inte ens råd med snabbtåg själva men kommer få betala turkarnas snabbtåg när de blir sura på Sverige för något och låter bli betala av lånet. Hoppas ni är okej med detta, alla ni NATO-sympatisörer.
Nu tar du, jag gillar inte heller vad som händer men vi betalar inte utan är garanter för ett lån. Ja vi kan komma att behöva betala men det är inte avsikten.
 
De blir inte sabbade de får en lapp (ca.60x80 mm ) påklistrade. Lappen är reversibel det är inte NATO avtalet eller?
Det handlar väl knappast om det går att återställa inte utan att man saboterar budskapet.

På vilket sätt skulle det hjälpa att inte rösta förresten (blankröster är ogiltiga så det är att likställa med att inte rösta)? På vilket sätt påverkar det politiken?
 
På vilket sätt känner du dig illa behandlad av partierna?

Jag antar att de gjort som de anser är rätt i NATO-frågan om du ogillar alla partiers politik så kanske du ska starta ditt eget? Eller inse att du är i minoritet i frågan.

Det handlar väl knappast om det går att återställa inte utan att man saboterar budskapet.

På vilket sätt skulle det hjälpa att inte rösta förresten (blankröster är ogiltiga så det är att likställa med att inte rösta)? På vilket sätt påverkar det politiken?
Tänk dej valdebatten efter när blankrösterna tredubblats.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag känner att det här ämnet är större än "Ska vi va me i NATO?" eller "Kriget i Ukraina" eller "Hur ska vi hantera Ryssland"? Vi...
2
Svar
21
· Visningar
1 082
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
469
Senast: dobbis
·
  • Artikel
Dagbok Nej. Var på besök på arbetsförmedlingen och fick givetvis en massa kritik för allt möjligt. Arbetsförmedlaren tyckte att jag borde...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 114
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp