Bukefalos 28 år!

NATO - ska vi gå med?

Ber om förtydligand om vad rysstroll är förnågot.

Jag föd 54 i burträsk
Uppvuxen i småland.
militärtjänst i Malmö , sade upp mig efter. Ingen ska bestämma vem jag ska döda. Blev befriad.
4 år tekniskt gym
120 p Gtp Uni.
Jobbat so lärare
Driver egen rörelse.
Haft två getter. Många katter
Gift två vuxna barn.

Och min agenda är att finna ett forum där politik är acceptabel att diskutera. På Alternativet.nu är de det inte.
Om jag inte är önskvärd här så var god och uttryck det.

Om ovanstående stämmer bör du fräscha upp dina samhällskunskaper. Ditt svammel om blankröster är larv, det går inte att "strejka" när det gäller val. Hela idén är så absurd att den går inte att diskutera (och det är trots allt ett diskussionsforum).
 
Ja som att sänka bensinskatten
Alltså en totalt meningslös åtgärd. Att försöka påverka politiken genom att på ett forum tala om att man är missnöjd med alla partier och anonymt uppmana folk att rösta blankt är konstigt. Att tro att man skickar ett budskap på det viset och för en politisk debatt lär ge absolut inget.
 
Målet är som med en strejk.
Nu är det bra.
En dialog för att finna en möjlig väg till ett varande där individ o omgivning existerar.
Upplever att om vi fortsätter så här så är det kort tid kvar.
Genom att lägga en blank röst i lådan vill jag visa att jag säger stopp.
Här blir det registrerat.
Vid en strejk är båda parter väl medvetna om vad strejken handlar om och vilka diskussioner som är på tapeten.
Vid en blank röst så är det diffust och ingen vet vad som ska diskuteras efter som alla som lägger blankt har gjort det pga olika anledningar och ingen vet något.

Så stor skillnad på strejk och blank röst.
 
Du uttrycker dig på ett sätt som gör det väldigt svårt att förstå vad du egentligen menar. Och om du förstår vad vi menar.

Återigen, att du röstar blankt kommer inte göra någon skillnad, för ingen kommer veta vad du protesterar mot och vad du önskar istället. Förstår du vad jag menar?
Jo jag förstår. Ingen vet heller varför de andra röstade blankt. Där är ju inget blankparti
Min blank röst kommer att synas. Mitt missnöje är registrerat. När annars har jag den medborgerliga förmånen.
Framtiden kan kanske se att några inte blivit vilseledda.
Har inte tittat på trenden tidigare med blankröster.
 
Jo jag förstår. Ingen vet heller varför de andra röstade blankt. Där är ju inget blankparti
Min blank röst kommer att synas. Mitt missnöje är registrerat. När annars har jag den medborgerliga förmånen.
Framtiden kan kanske se att några inte blivit vilseledda.
Har inte tittat på trenden tidigare med blankröster.
Kan du lägga ner diskussionen om blankröster nu, den känns färdigdiskuterad.
 
Vid en strejk är båda parter väl medvetna om vad strejken handlar om och vilka diskussioner som är på tapeten.
Vid en blank röst så är det diffust och ingen vet vad som ska diskuteras efter som alla som lägger blankt har gjort det pga olika anledningar och ingen vet något.

Så stor skillnad på strejk och blank röst.
Ja båda markerar ett stopp.
Ja alla har anledningar till det beslutet. Sorterades det upp skulle där säkert finnas samband o anknytningar. Intressanta kopplingar. Men hur skulle detta ske. Hur skulle detta samlade missnöje, peka ut en ny riktning för mänskligheten?
Inte säkert lördagsgodiset är med
 
Jo jag förstår. Ingen vet heller varför de andra röstade blankt. Där är ju inget blankparti
Min blank röst kommer att synas. Mitt missnöje är registrerat. När annars har jag den medborgerliga förmånen.
Framtiden kan kanske se att några inte blivit vilseledda.
Har inte tittat på trenden tidigare med blankröster.
Vem tänker du det är som noterar din blankröst och ditt missnöje? Och gör vad?
 
Ja båda markerar ett stopp.
Ja alla har anledningar till det beslutet. Sorterades det upp skulle där säkert finnas samband o anknytningar. Intressanta kopplingar. Men hur skulle detta ske. Hur skulle detta samlade missnöje, peka ut en ny riktning för mänskligheten?
Inte säkert lördagsgodiset är med
Vid strejk är det 2 sidor som diskuterar, facket som ombud för arbetstagare och arbetsgivare.
Vem ska föra talan för blankröstare hade du tänkt.
 
Jo jag förstår. Ingen vet heller varför de andra röstade blankt. Där är ju inget blankparti
Min blank röst kommer att synas. Mitt missnöje är registrerat. När annars har jag den medborgerliga förmånen.
Framtiden kan kanske se att några inte blivit vilseledda.
Har inte tittat på trenden tidigare med blankröster.
Jag ger upp.
 
Vid strejk är det 2 sidor som diskuterar, facket som ombud för arbetstagare och arbetsgivare.
Vem ska föra talan för blankröstare hade du tänkt.
alla som kan tala. Om nu en sådan situation skulle uppstå så kan man tänka sej att någon erfaren person hade vaskat fram essensen av missnöjet och använt det som diskussions underlag.
 
Jo jag förstår. Ingen vet heller varför de andra röstade blankt. Där är ju inget blankparti
Min blank röst kommer att synas. Mitt missnöje är registrerat. När annars har jag den medborgerliga förmånen.
Framtiden kan kanske se att några inte blivit vilseledda.
Har inte tittat på trenden tidigare med blankröster.
Nej ditt missnöje registreras inte med en blankröst, i synnerhet inte ditt missnöje i en viss fråga. Folk röstar blankt av olika skäl och en del säkert för att de blir villseledda.

Din blankröst säger absolut ingenting om just din aviskt.
 
alla som kan tala. Om nu en sådan situation skulle uppstå så kan man tänka sej att någon erfaren person hade vaskat fram essensen av missnöjet och använt det som diskussions underlag.
En blankröst behöver inte vara pga missnöje utan kan lika mycket tolkas som att folk som lägger blank inte orkat sätta in sig i vilket parti som dom tycker är bra eller minst dåliga.
Hade iof varit en intressant diskussion från politiskt håll.

Som sagt en blank röst säger inget, det visar inte ens på missnöje.

Om du vill att en erfaren ska föra talan så rösta på den då med en gång så behövs inte gissningsleken.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag känner att det här ämnet är större än "Ska vi va me i NATO?" eller "Kriget i Ukraina" eller "Hur ska vi hantera Ryssland"? Vi...
2
Svar
21
· Visningar
1 149
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
487
Senast: dobbis
·
  • Artikel
Dagbok Nej. Var på besök på arbetsförmedlingen och fick givetvis en massa kritik för allt möjligt. Arbetsförmedlaren tyckte att jag borde...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 137
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp