NATO - ska vi gå med?

Då får vi mobilisera med blanka sedlar 2026.

Du menar att ingen fråga ställts varför ?

Om antalet blanka uppgår till mandatspärren? Dras det då bort en mandatplats som står tom?
Folk som är så ointresserade att de inte vill arbeta _för_ något utan bara sabotera är rätt ointressanta i sammanhanget. Vad _vill_ du ha och hur tänker du dig att det magiskt ska uppstå?
 
Då får vi mobilisera med blanka sedlar 2026.

Du menar att ingen fråga ställts varför ?

Om antalet blanka uppgår till mandatspärren? Dras det då bort en mandatplats som står tom?
Jag säger som så ofta förr. Samhällskunskapslärare måste vara det mest meningslösa och otacksamma yrke man kan ha. Det är pinsamt hur dålig koll människor har på hur det här landet fungerar.
 
Tänk dej valdebatten efter när blankrösterna tredubblats.
Så du tror att ditt sabotage skulle leda till att antalet blankröster ökar dramatiskt?

Jag kan på inget vis tänka mig att det skulle kopplas till NATO-frågan så min fråga kvarstår, hur tror du det kommer att få någon att förstå att du är besviken på alla partier i NATO-frågan och förändra inställningen där? Vad vill du egentligen uppnå med det?
 
Då får vi mobilisera med blanka sedlar 2026.

Du menar att ingen fråga ställts varför ?

Om antalet blanka uppgår till mandatspärren? Dras det då bort en mandatplats som står tom?
Vilka är vi?
Blanka valsedlar ska alltid finnas i vallokalerna så att folk kan skriva sin egen röst.

Vad får dig att tro att politiskt aktiva som vill gå emot NATO (eller vad du nu har för åsikt) skulle vara så korkade att de försakar sin rätt till att rösta. Varför tror du att folk är så intelligensbefriade egentligen?
 
Vilka är vi?
Blanka valsedlar ska alltid finnas i vallokalerna så att folk kan skriva sin egen röst.

Vad får dig att tro att politiskt aktiva som vill gå emot NATO (eller vad du nu har för åsikt) skulle vara så korkade att de försakar sin rätt till att rösta. Varför tror du att folk är så intelligensbefriade egentligen?
Vi är ju kanske du eller jag som lägger fram valsedlarna nästa val i båsen.
Intelligensbefriade tror jag inte blankröstare är. Kanske ifrågasättande o lite försiktiga. Intresant vore ju o få en bild av de blankröstandes sociala...... spridning.
 
Vi är ju kanske du eller jag som lägger fram valsedlarna nästa val i båsen.
Intelligensbefriade tror jag inte blankröstare är. Kanske ifrågasättande o lite försiktiga. Intresant vore ju o få en bild av de blankröstandes sociala...... spridning.
Jag tycker verkligen inte att det vore intressant att få en detaljerad rapport om de 0,8 % av väljarkåren som väljer att lämna in en specifik typ av ogiltig röst som har noll påverkan på valresultatet.
 
Så du tror att ditt sabotage skulle leda till att antalet blankröster ökar dramatiskt?

Jag kan på inget vis tänka mig att det skulle kopplas till NATO-frågan så min fråga kvarstår, hur tror du det kommer att få någon att förstå att du är besviken på alla partier i NATO-frågan och förändra inställningen där? Vad vill du egentligen uppnå med det?
Målet är som med en strejk.
Nu är det bra.
En dialog för att finna en möjlig väg till ett varande där individ o omgivning existerar.
Upplever att om vi fortsätter så här så är det kort tid kvar.
Genom att lägga en blank röst i lådan vill jag visa att jag säger stopp.
Här blir det registrerat.
 
Målet är som med en strejk.
Nu är det bra.
En dialog för att finna en möjlig väg till ett varande där individ o omgivning existerar.
Upplever att om vi fortsätter så här så är det kort tid kvar.
Genom att lägga en blank röst i lådan vill jag visa att jag säger stopp.
Här blir det registrerat.
Men det är ju ingen som kommer veta vad du säger stopp till? Stopp till invandring, till flygskatt, till höjda pensioner eller kärnkraft? Det du får göra är ju att skapa opinion, bilda ett eget parti, hitta ett som redan finns som passar dig, diskutera med folk i din omgivning om vad du tycker behöver ändras i samhället, eller något annat av alla 100 sätt det går att påverka på. En blankröst gör ju noll och ingen skillnad.
 
Jag tycker verkligen inte att det vore intressant att få en detaljerad rapport om de 0,8 % av väljarkåren som väljer att lämna in en specifik typ av ogiltig röst som har noll påverkan på valresultatet.
Men har det 0 påverkan?
Tänk om 1/2 röstberättigade lade blanka röster.
Vad händer.
Varje mandat innehåller x antal röster. Helt plötsligt är hälften av rösterna borta.....
 
@Gunnar är du verkligen ok med att ett rysstroll som @swich trollar runt här?
Jag kan ofta tycka att det är bättre att dylika användare får bra svar här på forumet så minskar kanske risken att någon börjar tro på dem om de dyker upp på annan plats. Det är alltid svårt att veta om en användare bara är mindre vetande eller verkligen har en specifik agenda.
Jag börjar dock tröttna lite på att @swich verkar besatt i att prata blankröster i alla möjliga trådar där det inte riktigt hör hemma.
 
Men det är ju ingen som kommer veta vad du säger stopp till? Stopp till invandring, till flygskatt, till höjda pensioner eller kärnkraft? Det du får göra är ju att skapa opinion, bilda ett eget parti, hitta ett som redan finns som passar dig, diskutera med folk i din omgivning om vad du tycker behöver ändras i samhället, eller något annat av alla 100 sätt det går att påverka på. En blankröst gör ju noll och ingen skillnad.
Det du skriver om stopp till är ju politikerna helt förbländande av så det behövs inte uppmuntras.
Om Antalet blanka blev många skulle de tillsammans ge politikerna den spelplan spelet spelas på.
Vet inte hur det skulle ske men det är ju en enorm förändring.
Men i detta läget kan vi ta ställning. Välja väg. Inte efter ett krig eller brända länder. Utan ett avvägt beslut.
Är allt sönderbombat finns det inte längre några blanka röster.
 
Målet är som med en strejk.
Nu är det bra.
En dialog för att finna en möjlig väg till ett varande där individ o omgivning existerar.
Upplever att om vi fortsätter så här så är det kort tid kvar.
Genom att lägga en blank röst i lådan vill jag visa att jag säger stopp.
Här blir det registrerat.

Allvarligt, demokrati och politik funkar inte så.

Som sagt, antingen är du ett troll eller någon som behöver läsa på/fräscha upp sin samhällskunskap.

Edit: Mina pengar är fortfarande på rysstroll.
 
Vi är ju kanske du eller jag som lägger fram valsedlarna nästa val i båsen.
Intelligensbefriade tror jag inte blankröstare är. Kanske ifrågasättande o lite försiktiga. Intressant vore ju o få en bild av de blankröstandes sociala...... spridning.
Man måste helt enkelt vara intelligensbefriad om man tror att blankröster uppmuntrade av ett anonymt vandaliserande av valaffischer ska kunna tolkas som en protest mot NATO. Följer folk uppmaningen så kan de göra det av vilken anledning som helst.
 
Jag kan ofta tycka att det är bättre att dylika användare får bra svar här på forumet så minskar kanske risken att någon börjar tro på dem om de dyker upp på annan plats. Det är alltid svårt att veta om en användare bara är mindre vetande eller verkligen har en specifik agenda.
Jag börjar dock tröttna lite på att @swich verkar besatt i att prata blankröster i alla möjliga trådar där det inte riktigt hör hemma.
Ber om förtydligand om vad rysstroll är förnågot.

Jag föd 54 i burträsk
Uppvuxen i småland.
militärtjänst i Malmö , sade upp mig efter. Ingen ska bestämma vem jag ska döda. Blev befriad.
4 år tekniskt gym
120 p Gtp Uni.
Jobbat so lärare
Driver egen rörelse.
Haft två getter. Många katter
Gift två vuxna barn.

Och min agenda är att finna ett forum där politik är acceptabel att diskutera. På Alternativet.nu är de det inte.
Om jag inte är önskvärd här så var god och uttryck det.
 
Man måste helt enkelt vara intelligensbefriad om man tror att blankröster uppmuntrade av ett anonymt vandaliserande av valaffischer ska kunna tolkas som en protest mot NATO. Följer folk uppmaningen så kan de göra det av vilken anledning som helst.
Ja som att sänka bensinskatten
 
Det du skriver om stopp till är ju politikerna helt förbländande av så det behövs inte uppmuntras.
Om Antalet blanka blev många skulle de tillsammans ge politikerna den spelplan spelet spelas på.
Vet inte hur det skulle ske men det är ju en enorm förändring.
Men i detta läget kan vi ta ställning. Välja väg. Inte efter ett krig eller brända länder. Utan ett avvägt beslut.
Är allt sönderbombat finns det inte längre några blanka röster.
Du uttrycker dig på ett sätt som gör det väldigt svårt att förstå vad du egentligen menar. Och om du förstår vad vi menar.

Återigen, att du röstar blankt kommer inte göra någon skillnad, för ingen kommer veta vad du protesterar mot och vad du önskar istället. Förstår du vad jag menar?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag känner att det här ämnet är större än "Ska vi va me i NATO?" eller "Kriget i Ukraina" eller "Hur ska vi hantera Ryssland"? Vi...
2
Svar
21
· Visningar
1 086
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
473
Senast: dobbis
·
  • Artikel
Dagbok Nej. Var på besök på arbetsförmedlingen och fick givetvis en massa kritik för allt möjligt. Arbetsförmedlaren tyckte att jag borde...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 115
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp