NATO - ska vi gå med?

Jag säger att det fortfarande är bättre att vi drar tillbaka vår ansökan, uppenbarligen är ju Turkiet viktigare att ha i NATO än Sverige och Finland.
Hur resonerar du när du får det till att det är viktigare att ha Turkiet i NATO än Sverige/Finland,
och vad blir bättre om vi drar tillbaka ansökan?
 
Hur resonerar du när du får det till att det är viktigare att ha Turkiet i NATO än Sverige/Finland,
och vad blir bättre om vi drar tillbaka ansökan?
Vad som blir bättre av att dra tillbaka ansökan: Vi slickar inte längre Erdogans röv.

Och varför: Hade det varit av vikt att få med oss i NATO, hade övriga medlemmar varit bättre på att ta Turkiet (och Ungern) i örat.
 
Vad som blir bättre av att dra tillbaka ansökan: Vi slickar inte längre Erdogans röv.
Vi kan enkelt låta bli att slicka Erdogans röv.
Det är bara att dra tillbaka tungan, stänga munnen och åka hem.

Och varför: Hade det varit av vikt att få med oss i NATO, hade övriga medlemmar varit bättre på att ta Turkiet (och Ungern) i örat.
Detta kommer hanteras av övriga medlemmar.

Jag hoppas att detta kommer ha visat sig tydligt i närtid, efter den Turkiska utrikesministerns besök i Wasington med start idag, och efter NATO-mötet i Ramstein, Tyskland - med start 2023.01.20
 
Hur resonerar du när du får det till att det är viktigare att ha Turkiet i NATO än Sverige/Finland,
och vad blir bättre om vi drar tillbaka ansökan?
Det som blir bättre är att vi slipper att vara med i NATO. Det har visat sig att det inte finns något ryskt hot mot Sverige, så anledningen har försvunnit.
 
Vi kan enkelt låta bli att slicka Erdogans röv.
Det är bara att dra tillbaka tungan, stänga munnen och åka hem.


Detta kommer hanteras av övriga medlemmar.

Jag hoppas att detta kommer ha visat sig tydligt i närtid, efter den Turkiska utrikesministerns besök i Wasington med start idag, och efter NATO-mötet i Ramstein, Tyskland - med start 2023.01.20
Ja du trodde ju det var klart för länge sedan då Turkiet fick vapen-löften från USA.
 
Idioten Paulun har sökt tillstånd att bränna Koranen utanför Turkiets ambasad, han vill varken ha kurder eller turkar i Sverige och jag vill inte ha rasistiska, homofoba, misogyna danskar i Sverige, men den är väl den minst dåliga Koranbränningen jag kan tänka mig. 🤷‍♀️
 
Jag har ganska dålig koll på den här debatten, men kanske någon kan upplysa mig om andra länder har sagt eller gjort något om Erdogans krav på Sverige? Eller förväntar man sig att vi ska lösa det sinsemellan trots vad det kan innebära för kurder och turkar i Sverige? :cautious:

(Med tanke på att vi inte har så mycket att sätta emot förutom att ge upp om NATO medlemskapet.)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag känner att det här ämnet är större än "Ska vi va me i NATO?" eller "Kriget i Ukraina" eller "Hur ska vi hantera Ryssland"? Vi...
2
Svar
21
· Visningar
1 082
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
469
Senast: dobbis
·
  • Artikel
Dagbok Nej. Var på besök på arbetsförmedlingen och fick givetvis en massa kritik för allt möjligt. Arbetsförmedlaren tyckte att jag borde...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 114
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp