NATO - ska vi gå med?

Men va bra då. Då får vi ta det den långa vägen och snällt finna oss i när det behagar dom att rösta "JA" för Sverige :up:
Så är det. Rättssäkerhet innebär ofta (alltid?) att man får gå den långa vägen. Det är ju hela idén, att inte ta genvägar med svensk lagstiftning.

Det här är en av principerna vi valt att leva efter i Sverige. Principer som vi vill försvara. En av anledningarna till ett NATO-medlemskap är att vi behöver hjälp med att försvara vårt sätt att leva. Om vi skulle göra avkall på principerna så är de inget värda.
 
Så är det. Rättssäkerhet innebär ofta (alltid?) att man får gå den långa vägen. Det är ju hela idén, att inte ta genvägar med svensk lagstiftning.

Det här är en av principerna vi valt att leva efter i Sverige. Principer som vi vill försvara. En av anledningarna till ett NATO-medlemskap är att vi behöver hjälp med att försvara vårt sätt att leva. Om vi skulle göra avkall på principerna så är de inget värda.
Ja och vi i Sverige förbinder oss händelse av att vi blir med i Nato ska hjälpa Turkiet och Ungern att försvara deras sätt att leva. Principer som dessa länder har valt och vill försvara.
 
Det bästa hade väl varit att lämna ut alla terrorister som Turkiet hade på sin kravlista så hade allt varit klart redan i januari i år.

Jag tänker att vi istället kunde skickat ut alla de inhemska terrorister som vill montera ned vår demokrati till samma minimala nivå som Turkiet och Ungern, med Jiddriga Jomshof och Åsnan Åkesson i spetsen som terroristledare. Lite win-win-win sådär, men att det inte är möjligt är fint och värt att försvara.
 
Jag tänker att vi istället kunde skickat ut alla de inhemska terrorister som vill montera ned vår demokrati till samma minimala nivå som Turkiet och Ungern, med Jiddriga Jomshof och Åsnan Åkesson i spetsen som terroristledare. Lite win-win-win sådär, men att det inte är möjligt är fint och värt att försvara.
Nu var det ju inte det Turkiet ville ha :laugh:. Dom ville ha terroristerna som dom hade på deras lista
 
Jaha ja, plötsligt vände det. Erdogan säger ja.

Vad har Kristersson egentligen lovat? Jag tyckte mig höra han nämna visumfrihet, tullallians, och stöd till Turkiets medlemskap i EU (i presskonferensen direkt efter).

Screenshot_20230710-213552.jpg
 

Liknande trådar

Samhälle Jag känner att det här ämnet är större än "Ska vi va me i NATO?" eller "Kriget i Ukraina" eller "Hur ska vi hantera Ryssland"? Vi...
2
Svar
21
· Visningar
1 110
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: dobbis
·
  • Artikel
Dagbok Nej. Var på besök på arbetsförmedlingen och fick givetvis en massa kritik för allt möjligt. Arbetsförmedlaren tyckte att jag borde...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 120
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp