Nått fel på araber?

Ja visst får man ta mycket skit när man håller på med araber! Visserligen är det smutskastning åt de flesta hästraser vilket jag tycker är ganska synd. Uppskatta olikheterna hos hästarna istället för att nedvärdera dom. I mitt stall är det 15 araber och 1 shettis. Det är tre olika ägare på araberna och jag har aldrig stött på en enda "typisk arab" Dom är underbara individer precis som alla andra hästar och det hela handlar om den egna inställningen!! Så köp din pojke och var lycklig över att ha en sådan fin häst!!! Jag älskar min tjej för att hon är den hon är!! :bump:
 
Jag sköter och rider också en arab och har många gånger fått höra att det "bara är en prydnadshäst som inte går att använda" .. Vadå? Min älskling kan precis lika mycket som andra hästar!! Okej, ibland är han lite väl pigg i terrängen, men heldre en pigg och glad häst än en som motvilligt lunkar runt och ser ut att tycka att livet är en pest? :mad:
 
Hej har själv haft arab sedan 13-års ålder är idag 40. Araberna har varierat från engelska till polska olika kön, ålder etc. Du gör INTE fel val hästen blir vad du gör den till. Araben är en klok, pigg intellegent häst. Då jag själv tidigare arbetat/ägt halvblod för att sedan övergå till araber brukar jag använda mig av följande påhittade uttryck. Ett halvblod jämfört med en arab är att som att jämföra en traktor med en balettdansös. Araben är lätt,mjuk m.m Det skall dock tilläggas ej känslig, min förra Dam gick ute hela vintern från 7-tiden fram till 20-tiden , de är nga porslinshästar som många tror.Angående folks elaka kommentarer dessa lär du nog få stå ut med.Lycka till med ponnyn :banana:
 
Ja du det du råkar ut för är ju ett kännt problem..
Hästmänniskor och deras fördomar...

Araben är en fin häst och jag tycker du skall köpa den om du är nöjd med pållen..
 
Inga fel alls

med araber! Älskar denna häst! =)har världens ;) finaste flikka i stallet.. Urgo o enormt duktig, får berömm överallt.. å ändå är det en dam med både nerver o är *het* å rida.. Men det är ju människan som bestämmer hur individen ska vara =) *god fortsättning på nya året* :)
 
jag vet inte varför folk fäller sånna komentarer, men jag vet att arab är en av de mysigaste raserna här på jorden!!
man vet aldrig vad dom hittar på :D!!! hoppas folk slutar fälla sånna komenatrer om din häst den är nog hur fin som helst!! lycka till
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
597
Senast: valy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 962
Senast: Sirap
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 409
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 605
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp