Nedsittning på unghästar (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Min granne som jobbade som hovslagare både raspade och drog ut tänder, hade med en tång o plockade ut både det ena och det andra, vargtänder bla, en del avbrutna antar jag, -ryser vid tanken på nu när jag vet hur det ska göras hur det antagligen blev. Nä jag hade inte honom.
 
Ja där ser en. Jag har aldrig varit med om annat än vetrinärer och en o annan hästtandläkare då för trettio-fyrtio år sedan.

Min första häst raspades av hovslagaren 1995. Jag var inte hemma, men min pappa sa åt mig efteråt att det där skulle vi aldrig mer göra, för den snälla hästen hade blivit helt vansinnigt stressad och upprörd. :( Kommer ihåg att jag hörde talas om Torbjörn Jansson typ runt 2001...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 169
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 843
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 239
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
861
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp