Nedslitna mjölktänder??!?

JollyJumper

Trådstartare
Behöver er hjälp. Har en 14 veckors valp som älskar att gnaga på ben, han gnager och gnager och gnager...tycker det är rätt bra att han då väljer sina ben så jag har inte tänkt mer på det. Härom dagen fick jag dock syn på att han slitit ner huggtänderna några till hälften ungefär, började titta mer noggrant och insåg att även framtänderna är mycket små.

Är detta normalt? Jag blev ruskigt orolig att jag nu har fått en hund med tandfel.. Är detta något som kan förekomma? Kommer de säga något om detta när jag nu ska visa honom som valp? Är det någon idé att åka på utställning med honom?

Oj många frågor men det jag mest behöver veta är om detta är ett tandfel eller om de nya tänderna senare kommer att ha liknande kvalitet...
 
Sv: Nedslitna mjölktänder??!?

Att valptänderna är nötta är en sak (och inget tandfel), hur de nya tänderna som kommer blir är en annan sak.
Valpen kommer inte att få bettfel pga att den får gnaga på ben. Får den det beror det på annat, så låt du honom fortsätta gnaga på sina ben :laugh:
 

Liknande trådar

Foder & Strö OBS! Jag ber om ursäkt för det röriga inlägget! Är det något som ni inte förstår så fråga. Jag har en 23 årig gammal valack, fd...
Svar
9
· Visningar
1 866
Senast: Phadrah
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 869
Senast: lewellyn
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 018
Senast: Lilahnee
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 889
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp