Bukefalos 28 år!

Nej men vi tar väl en dragbilstråd till va? Hjälp!

Sv: Nej men vi tar väl en dragbilstråd till va? Hjälp!

Den får dra 1600 kg på BE. Rätt rejält ändå på en såpass liten bil, men det är väl fyrhjulsdriften som hjälper upp med tyngd.

/AA
 
Sv: Nej men vi tar väl en dragbilstråd till va? Hjälp!

Jo BMWs små motorer är rätt slöa att dra släp med, minst 325/525 bör man nog ha. Men tycker inte att BMW är överprisade, det är sådan komfort och körglädje, man får vad man betalar för helt enkelt... Efter att ha kört BMWs SUVar så känns alla andra (Honda, Subaru, Toyota osv) väldigt plastiga och snålt utrustade.

*kl*
Jag drar med BMW 530xi -06 (fyrhjulsdriven bensinare) och den är stark och snål, utan släp ca 0,7/mil landsväg och med släp runt litern. Kommer tyvärr inte ihåg vikterna för de olika körkorten, jag har BE så tänker sällan på sådant. Men det är en riktigt bra dragbil och finns i många olika prisklasser beroende på ålder.

Har även en BMW X6 -08 (stor SUV med stor motor) helt klart bästa dragbilen jag har kört, men drar en hel del soppa och inköpspriset är galet...

Volvo V70 tycker jag också funkar bra som dragbilar, har haft två olika modeller och har aldrig haft något problem med någon av dem. Sliträvar helt enkelt.

Många i hästbranchen verkar även vara nöjda med sina Honda CRV och Subaru Forrester.
 
Sv: Nej men vi tar väl en dragbilstråd till va? Hjälp!

Absolut inte illa, fullt jämförbart med t ex Saab 9000 som är betydligt större.
 

Liknande trådar

Utrustning Det är bara att erkänna. Min 940 är för opålitlig även om jag är väldigt nöjd med den som dragbil. Men nu är det dags att byta både bil...
Svar
0
· Visningar
899
Senast: Estivuz
·
Utrustning Jag sitter och kikar på om jag ev. ska byta min bil, en Hyundai Santa Fé mot något annat med lite bättre drag i, i all betydelse som går...
2
Svar
35
· Visningar
3 803
Senast: Bialitt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp