Bukefalos 28 år!

Nekas faderskapstest

Sv: Nekas faderskapstest

Nej, det är inte orimligt. Eftersom din vän hade ett förhållande med kvinnan när hon var gravid borde socialtjänsten ha tagit hänsyn till det när faderskap skulle fastställas. Problemet nu är att det dels har gått en viss tid, att en pappa redan finns på papperet och att kvinnan har flyttat utomlands med barnet.

Vilket hade varit fallet i Sverige, förutsatt att soc fått veta det. Nu är faderskapet förmodligen fastställt i ett annat land. Då är det i stort sett hopplöst att bli formell far.

Varför han nu vill bli det? kontakt med barnet kan han ju ha i alla fall....

Underhållsskyldighet är väldig olika i EU. I Tyskland kan du bli underhållsskyldig som ansvarig ledare om en flicka blir gravid under exempelvis ett EU-utbyte.
 
Sv: Nekas faderskapstest

I Tyskland kan du bli underhållsskyldig som ansvarig ledare om en flicka blir gravid under exempelvis ett EU-utbyte.

Kan du förklara den meningen? Jag förstår inte men verkar intressant ändå
 
Sv: Nekas faderskapstest

Han har inte fått träffa barnet sedan det var ett par dagar gammalt, mamman vägrar kontakt. Därför är det viktigt för honom.

Tyvärr verkar det ju vara ganska kört :(
 
Sv: Nekas faderskapstest

Vill man så får man skriva papperna innan, men det är upp till en själv att ta kontakt då. Det vanliga förfarandet är att göra det när barnet är fött.

Vi försökte få göra det men kommunen sa nej. Sånt gör man efter förlossningen sa de. Skitdumt.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 352
Senast: Elendil
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 904
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 250
Senast: __sofia__
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 050
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp