nervig/stressad

orion_x

Trådstartare
Min nya häst har nerverna utanpå kroppen kan man säga:D Så jag tänkte jobba en del med förtroende och så nu närmaste tiden. Igår var vi ute och gick en sväng och gick förbi en hage med kor.. och hästen blir:eek: . vad är det bästa att göra i det fallet. Bara stå kvar lugn och stilla och låta henne stimma tills hon lugnar sig.. vilket lär ta ett tag... Eller aktivera henne genom att försöka cirkla henne, backa, gå fram osv.. Hon hade dock uppenbara problem att koncentrera sig på mig när korna var där. de vara nnars väldigt harmlösa och stod mest och tittade på vad det var för en konstig varelse som sprang fram och tillbaka utanför stängslet:smirk: . Annars när det inte kommer några sådana störande moment så lyssnade hon kanon på mig, men hon är ganska tittig och nervig av sig och tappar lätt koncentrationen..

Sv: nervig/stressad

Bara gå på som vanligt.

Om du börjar trixa med hästen så fattar hon att hon gjorde rätt i att stressa upp sej. ;)

Traska bara på lugnt och bestämt och försök att inte märka vad hästen stirrade upp sej över.

Men bör vi inte stå kvar tills hon lugnat sig? Hon ville gärna springa förbi, nästan på mig när vi skulle gå därifrån sen, eller ska man stanna så länge som hon lugnat sig då, utan att bry sig om att hon stirrar, och sen gå fram och tillbaka tills problemen börjar släppa?

Nej det tycker jag inte.
Då håller du ju med om att det är ruggigt farliga saker.
Traska förbi ofta. Och förr eller senare kommer hon inte ens att vifta på ögonlocken åt hemskheterna. :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 858
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag brukar inte lufta mina fördomar här, men idag blev det bara för mycket. Jag och en kompis var ute och gick i skogen, och min... 2
Svar
26
· Visningar
6 305
Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 943
Senast: Buck
·
B
Träning Var det någon som såg det intressanta programmet "Smarta djur" igår ( to, SV2 kl:18.00)? Det handlade om en polishäst i Los Angeles...
Svar
12
· Visningar
1 628
Senast: black pearl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka