Net1 - erfarenhet? Boxer?

Om man skulle vilja få för sig att kolla var det finns master i sin omgivning, kan man använda denna kartfunktion. Eftersom det är en Tele2-karta får man se Tele2/Telenor för 4G och Tele2/Telia på 3G.

Av någon anledning tycker den att @Inte_Ung's mast endast är 3G.
https://mim.tele2.com/mim3/mim.html...Code=swe&locale=sv&viewType=1&initalMapSize=2

Intressant (sen på bollen sorry) men enligt denna ska jag kunna ha 4G hemma. Det har jag inte. Däremot är ju masten närmast mig (bara några hundra meter bort) 3G, så kanske därför den hellre väljer det.
 
Någon som har använt sig av Net1 mobilt bredband hyfsat nyligen, och vill säga hur ni tycker att det funkar? Letar efter internet till nya huset (har ej tillgång till fiber eller ADSL).... Tele2 och 3 verkar inte ha särskilt bra täckning där. Ska kolla Telia idag.

Någon som använt/använder Boxer (behöver ju TV med....)? Min erfarenhet är från nästan 15 år sedan, och då funkade det....mindre bra....

Jag bor ute i "oävla" men Net1 fungerar helt OK.
 
Här så blir det drygt 4 Mbit/s sekund ner och nästan 4 Mbit/s sekund upp.
Jag använder det när jag skall skicka stora filer annars så har Telia ADSL släppt på mer data här och lagat sina kablar.
Så att det kan bli över 5 Mbit/s sekund ner en bra dag.

På gården i Knivsta så levererar Telia ADSL nu över 9 Mbit/s sekund ner.
De måste ha dragit nya ledningar vissa sträckor för att uppnå det.
 
Nu efter några mätningar är Net1 uppe i över 7 Mbit/s sekund
Jag undrar så om de har en vippa som ligger och känner av när man Pingar?
 
Nu efter några mätningar är Net1 uppe i över 7 Mbit/s sekund
Jag undrar så om de har en vippa som ligger och känner av när man Pingar?

Med dubbla riktantenner så blir det ännu mer mumma. Den jag köpte av proffsen var dock bättre än Net1:s egen leksaksantenn, flera dB bättre.
 
Med dubbla riktantenner så blir det ännu mer mumma.
Vi tror inte att vårt problem är signalstyrka utan kapacitet. Vi har alla pinnar.
Net1:s egen leksaksantenn
Vi fick en gratis för att kunna undvika Krokek som vi inte tillhör.
Vi tillhör en mast som vi ser över sjön men Krokek är stark och allt fastnar liksom i den.
(Gissa om vi har bra TV-mottagning? Antenn i form av liten burk på väggen inne.)
Så mer förstärkning är inte det som vi behöver.
Vi behöver kapacitet.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
962
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 385
Senast: WBanna
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 382
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 608
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp