Net1 - erfarenhet? Boxer?

Den nya antennen var 6 dB bättre än den som Net1 sålde som riktantenn och det gjorde verkligen ganska stor skillnad. Hittills.

Jag gissar att 6dB bättre än ingenting fortfarande är rätt uselt, så jag går nog på alternativ, så det får bli...
*roterar tombolatrumman*
Telenor...


Ps. Autocorrect tyckte tombolatrumman skulle vara tallrikshyllan. Autocorrect gillar uppenbarligen porslinskross.
 
Jag gissar att 6dB bättre än ingenting fortfarande är rätt uselt, så jag går nog på alternativ, så det får bli...
*roterar tombolatrumman*
Telenor...


Ps. Autocorrect tyckte tombolatrumman skulle vara tallrikshyllan. Autocorrect gillar uppenbarligen porslinskross.

Men om du bygger en 30m hög mast och sätter riktantennen i så kanske du får det acceptabelt. Och en och annan helikopter som kraschar i närheten.

Nej, 6dB bättre (dubbla signalstyrkan mottagen) än ingenting är nog inte heller nåt vidare.
 
Det skulle jag inte försöka mig på om jag var du.
Det är precis vad jag kommer försöka om jag var jag, då jag igår kväll bestämde med den tidigare ägaren att jag skulle låna hans Telenor-pryttlar för att se om det var nåt jag ville ta över.

Han hade tidigare kommit fram till att just det var bäst i aktuellt hus, vilket inte behöver betyda nånting eftersom utbyggnad och användande växer så snabbt idag att vad som var sant för 90 dagar se'n är historia idag.
 
De kan ju ha förbättrat sig i området.
Min gård ligger bredvid en mast och där får jag 40 Mbit/s med Tele2.
Där finns även ADSL på 6 Mbit/s kan inte du få det?
 
@sjoberga och @Jeffery här hos mig så leker pejlmannen leken hitta Mbitarna.
På en annan mast med sämre signal så levererade Net1 7 Mbit/s ner.
På masten med alla pinnar och massor av signal blev det bara 1,5 Mbit/s.
Olika belastning tydligen.
Vi skall prova litet mera med den snabbare masten och ytterligare en mast som finns nära.
 
@sjoberga och @Jeffery här hos mig så leker pejlmannen leken hitta Mbitarna.
På en annan mast med sämre signal så levererade Net1 7 Mbit/s ner.
På masten med alla pinnar och massor av signal blev det bara 1,5 Mbit/s.
Olika belastning tydligen.
Vi skall prova litet mera med den snabbare masten och ytterligare en mast som finns nära.

Fast om man bokar "obegränsad data" så får man en fast plats i masten och då bör man ha ett allokerat minimum. Gör man inte det (de andra abbonemangen) så får man dela med alla andra på masten efter tillgänglighet.
 
De kan ju ha förbättrat sig i området.
Min gård ligger bredvid en mast och där får jag 40 Mbit/s med Tele2.
Där finns även ADSL på 6 Mbit/s kan inte du få det?
Jag kan inte få ADSL. Hade det med Telia tidigare, och de ville jätte-jätte-jätte-gärna flytta över det.
Men hur jätte-jätte-jätte-mycket de än försökte failades det.
 
Fast om man bokar "obegränsad data" så får man en fast plats i masten och då bör man ha ett allokerat minimum.
Jo man kan ju tro det.
Men i verkligheten så verkar det inte vara så.
Utan när Net1 förstod att vi tänkte hoppa av p.g.a. för dålig hastighet så kläckte de ur sig att de garanterar datamängd i det område som det är bokat och inte på specifik mast.
Och så skickade de en riktantenn utan kostnad så att vi skulle kunna prova alla master.
Vi får se var det landar.
 
Har du frågat Tele2?
Att Telias utrustning är slut i området betyder inte att Tele2 har slut på det.
De äger olika utrustning.
Yes. Men hur som måste jag ha koppartråd fram till huset, och det har inte någon tidigare ägare brytt sig om att skaffa. Och jag är inte säker på att jag tycker att totalkosnaden blir värt 6 Mbit/s, när det ska installeras fiber inom ett år.
 
Haha... Jag förstår i princip ingenting av de sista sidorna i min tråd... ;)

Nej, för att få ut max prestanda krävs en stor andel kunskap, tålamod och pengar på utrustning som ska trimmas när det gäller mobila bredband i glesbygd. Men det finns speciella forum där vi entusiaster kan sprida våra experiment.

Eftersom jag jobbar med design av chiplösningar för 4G och 5G så har jag ett visst försprång...
 
Ett tips i all enkelhet.
Hur Net1 än låter i supporttelefonen fram till det ögonblick att du konstaterar att det inte funkar, och aldrig kommer att funka - låt inte den tiden gå över den ångerfrist du har på 14 dar från när du signade dem.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
962
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 387
Senast: WBanna
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 382
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 608
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp