Ni med broddade hästar dygnet runt.

4 broddar/sko runtom, dygnet runt från oktober till april ungefär.

När valacken var yngre och hade dålig kroppskontroll hade han skydd i hagen. från nedanför kotan till under knäet, och så boots fram.

Nu har han blivit äldre och mer koll på sprattelbenen och nu inga skydd. kommer in med någon liten broddskada ibland (mot varje dag förr), men det är sällsynt. Vinters första kom häromdagen (nytt rekord!).

Aldrig skadat sig i boxen, utan det var/är i hagen om det blir något.

Vid ridning har jag skydd vissa gånger, andra inte. Vid transport lindor + boots och så rejäla, hellånga transportskydd över.

Stoet och ponnyerna samt foderponnyn hade också 4 brodd/sko, de hade aldrig nånsin skydd och aldrig nånsin en broddskada.

Kanske ska tillägga att det är "fullt ös medvetslös" i hagen mest hela tiden, mycket bus och brall. Men han har lärt sig hålla koll på benen som sagt, med några få undantag.
 

Liknande trådar

Ridning När det är snö och is ute har jag nuförtiden alltid broddar i, traktbrodd runt om. Ofta behövs broddarna extra mycket när man ska åka på...
2
Svar
31
· Visningar
3 337
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag har flera Uhip-kappor som är jättesköna, MEN dragkedjorna repar min sadel, speciellt när jag hoppar av hästen. Finns det någon varm...
2
Svar
22
· Visningar
1 390
Senast: Hittarinte
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har överlevt cancer två gånger. Varit gift och har sju barn. Nu ska travprofilen Anders Lindqvist, 71, hitta kärleken i...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
977
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Semester.
  • Glassmaskin-Era bästa recept

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp