Ni med broddade hästar dygnet runt.

Pasqunelle är broddad runt om.
Han har lindor på frambenen, men det är endast för stöd. Samt bakskydd eftersom han stryker sig där.
 
Har 4 brodd i varje hov runt om, har inga skydd varken i boxen, hagen eller när jag skogsrider. Har alltid skydd när jag rider i ridhus men det är mest för stöd.
Visst...ibland kan han skrapa sig lite på benen i hagen med brodden, men det är inga stora grejer. Skulle kunna tänka mig att sätta på skydd när det blåser ute för då blir han lite sprallig, men har inte gjort det hittills.
 
Mina pållar är broddade dygnet runt årstiden då det är snö/is/halka ute.
Har inga skydd, förrutom vid ridning. Då har varmblodet benskydd eller lindor. Fjordingen har bara benskydd vid hoppning.
Har aldrig behövts i hagen/boxen.
 
Har fyra broddar i alla skorna dygnet runt, men inget skydd på henne. Hon har koll på sina fötter och har aldrig någonsin under de (snart) 6 åren jag haft henne trampat på sig själv oavsett situation.

Om man vill skydda så borde boots funka bäst för det är oftast där de trampar sig.
 
Vid ridninng: Senskydd, boots fram, strykkappor bak.
I hagen: Inget, har bara fått bråddreva 1 ggr.
I boxen: Inget, har inte fått några bråddrevor inne.

Pållen har relativ koll på pedalerna, visst kan det hända att han brallar men än har det inte hänt något. Peppar, peppar.... :bow:
 
nepp, bara vid ridning. han skulle behöva boots i hagen, han har inte såå bra koll på fötterna, men han får skav av dom så han får klara sig. Det är bara i början av "brodd"perioden som han brukar trampa sig, sen lär han sig.. :smirk:
 
Har bara skydd vid ridning, och det har jag oavsett broddat eller inte. I hagen har hästen aldrig skydd, har heller aldrig haft en broddtrampsskada.
 
Broddad runt om = boots och lindor runt om
,för mig alltså. :bump:
 
Min pålle är broddad runt om, men han har inga skydd på sig än i hagen, vet inte om jag ska ha det eller om det blir överdrivet. Men när han motioneras har han alltid skydd runt om oavsett om han har broddar eller inte.
 
Fyra brodd, boots fram....endast vid ridning

Hon har även strykkappor el lindor bak och senksydd vid hoppning men det har hon året runt, boots har hon bara nu vintertid!
 
nej har inga skydd varken i boxen, hagen eller när vi rider för broddarnas skull iallafall :D
 
Har haft häst sen 88 och alltid haft broddat okt-mars ungefär med 4 brodd/hov. Inga extra skydd vid rining som jag ej använder under övriga året och den enda vi haft ngt på i hagen är stooora valpiga unghästen som haft boots i hagen fram pga div bus och risk för trampskador och ffa att skon ska ryka nu då han har snösulor.
 
Pållen har 7 fasta brodd/ hov fram å sex fasta brodd/ hov bak. Vid ridning används strykkappor fram och bak samt boots på frambenen. I hagen har han boots fram, men det är pga att han har PG-beslag å de kan lättare trampas av. Det är sällan han har broddtramp.
 
Min 23-åring har lindar fram i hagen och lindar runt om i boxen. Det beror dock inte på att han är broddad!

Unghästen har just nu inte skydd ute, men han behöver egt boots runt om. Men pga all snön så trycks dom bara upp och skaver. Men nu har väl snön "lagt" sig lite mer, så då blir det på med bootsen igen. Har (svindyra!) Proffesional's Choice boots, dom skyddar otroligt bra!

Har alltid skydd runt om vid ridning på båda hästarna.
 
broddad runt om med några special mördarbroddar fram. skydd när jag rider men skulle aldrig ha på i hagen/boxen
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har flera Uhip-kappor som är jättesköna, MEN dragkedjorna repar min sadel, speciellt när jag hoppar av hästen. Finns det någon varm...
2
Svar
22
· Visningar
1 390
Senast: Hittarinte
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
977
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Fem månader efter att veterinärjouren i Västervik och Vimmerby fick stänga har Distriktsveterinärerna nu återigen öppet dygnet runt –...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej. Ska man brodda av scoot boots? Eller kan de broddarna sitta i hela tiden eftersom de är så små?
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp