Bukefalos 28 år!

Ni med fånghästar

I

Irremyra

nu behöver jag eran kunskap kloka råd o ja jag vill att ni berättar hur ni hanterar era hästar som haft fång.
På lördag hämtar jag ett äldre sto connemara som haft fång 3 gånger varav två anfall på vintern.
Hon har betesmask kan gå på bete med den o jag har kollat över foderbiten o diskuterat det med ägaren o vi kör på Spillers happyhoof samt lucern höst o vinter men vad kan ni mer råda.
En häst i kondition(dvs ridning minst 5 dagar i veckan) är den lättare att få att klara sej undan ett nytt anfall?
Jag vet att det finns miljoner trådar om fång men jag vill ändå höra vad ni kan råda mej.
 
Sv: Ni med fånghästar

Min shettis har fång och är väldigt känslig. Hon får gå i en hage som det bara är jord/grus i på vintern. I mitten av juni går hon ut på "bete" med munkorg i en hage som de andra hästarna och fåren har betat av. Det fungerar jättebra =D

Hon får ett bra hö som är till fånghästar och hennes foderstat ser ut såhär:
Revital - för eksem
Vetekli - för magen
Linfrö - för magen
Mag och tarm - för magen och tarmsystemet
Mineraler - får inte i sig tillräckligt av de annars
Vitlök - mot fästingar
Aloevera - för att de e bra till de mesta^^
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 327
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 019
Senast: Gry
·
Hästvård Har en liten shetlandsponny (6 år)som vi har haft väldigt otur med. Före hon kom till oss gick hon på fri tillgång, bete på sommaren...
Svar
5
· Visningar
1 686
Senast: Lindon
·
Foder & Strö Har en fråga ang. vitaminer. Häst 1: Valack, fick fång i mitten på Juni, är nu under igångsättning (endast skritt vid hand än...
Svar
12
· Visningar
1 758
Senast: Domino_s
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp