Ni med "krävande" hobby och partner..

Men det är faktiskt ett Pappa-problem.
Bebis är inte trygg nog och så har de inte fått till det med flaska då.
Om du pumpar ur mjölk på morgonen när det finns mycket så kan pappan ge det på kvällen när du vill vara i stallet.
Men det kräver att de båda är trygga med varandra och situationen.
Och för det krävs det träning andra tider och dagar.

Fast det ar inte nodvandigtvis sant. En av mina tre absolut vagrade att ta flaskan, bara tutten dog. Han var inlagd pa sjukhus i flera dagar nar han var ett par manader och personalen sa som du och skulle visa mig. De kunde inte heller fa honom att ta flaskan :cautious: Det var bara till att "sta till tjanst" som mjolkbar tills han kunde vanjas av, vilket hande vid 8-9 manaders alder.
 
Han var inlagd pa sjukhus i flera dagar nar han var ett par manader och personalen sa som du och skulle visa mig. De kunde inte heller fa honom att ta flaskan
Det tar längre tid än så.
För att det skall fungera vid behov så måste det införas tidigt som rutin.
Att försöka när barnet redan är stressat av en ny situation är dömt att misslyckas.
Då så behövs det trygga och välkända mer än någonsin.
 
Det tar längre tid än så.
För att det skall fungera vid behov så måste det införas tidigt som rutin.
Att försöka när barnet redan är stressat av en ny situation är dömt att misslyckas.
Då så behövs det trygga och välkända mer än någonsin.

Vad skönt med nån som vet hur alla barn fungerar.. Alla barn tar inte flaska, så är det bara. Min tog bara flaska och vägrade bröstet första månaden, sen vände det och han tog bara bröst men vägrade flaska. Trots att han alltså tog bara flaska första månaden och hade rutin på det..
 
Vad skönt med nån som vet hur alla barn fungerar.. Alla barn tar inte flaska, så är det bara. Min tog bara flaska och vägrade bröstet första månaden, sen vände det och han tog bara bröst men vägrade flaska. Trots att han alltså tog bara flaska första månaden och hade rutin på det..

Började med flaska när min var pyttig och lite ersättning och urpumpat har gått i men nu är det flera månader sedan sist. Napp duger inte heller.

Sover med tutte i munnen också...

Det är ju ett övergående hinder. Pappa kan trösta vaccinationsynklig bebis så resten lär ge sig :)
 
Barn svälter inte ihjäl för att de skall hålla på sina principer.
Det finns alltid sätt att få i dem mat.
Visst, de kommer inte att gilla läget på ett tag men det går över.

Nej, de gor inte det om de ar friska ... men somliga kan bli alldeles for tunna om de "inte gillar laget", da far man ge efter pa sina egna principer och helt enkelt gora det som ar bast for barnet.
 
Det är väl självklart att det inte gäller sjuka barn (eller friska barn med handikapp). Vilket också @Inte_Ung har nämnt.

Mitt barn var inte sjuk (han lag inne for nagot annat) och inget handikap ... men han at inte tills han var tvungen att fa brostet igen. Han at ersattning med sked, men absolut vagrade att suga pa nappen.:cautious:
Han vagrade att suga lange nog for lakarvetenskapen skulle saga att han maste fa i sig mat :crazy: Da jag fann det lattare att ge in och ge honom tutten an att skedmata sa blev han ammad tills han var 8-9 manader.
Det var barnet vi kallade "envis som en rod gris" senare nar han var lite storre, han bara borjade tidigt.:angel:
 
Det tar längre tid än så.
För att det skall fungera vid behov så måste det införas tidigt som rutin.
Att försöka när barnet redan är stressat av en ny situation är dömt att misslyckas.
Då så behövs det trygga och välkända mer än någonsin.
Trams. Vissa barn kan man hålla på tills man blir blå och ändå vill de inte ta flaskan och det spelar ingen roll om man började när de var nyfödda. Vissa vill bara ha tutte. Sen kan man ju fråga sig hur mycket man vill plåga en liten bebis.

Jag tycker det alltid är lika lustigt hur tvärsäkra alla verkar vara att bara för att det funkade på mina barn så funkar det på alla barn.

En av mina fyra barn tvärvägrade nappflaska. Det var bara att acceptera att bröstet var det enda som funkade på kvällen. Det rör sig trots allt om bara några månader. Vad gör det i ett helt liv liksom? Med största sannolikhet väldigt lite.
 
Han at ersattning med sked,
Ja som jag skrev, det finns alltid sätt att få i bebisar mat.
Din bebis åt med sked.
Det rör sig trots allt om bara några månader. Vad gör det i ett helt liv liksom? Med största sannolikhet väldigt lite.
Det är ju just där som man måste göra sitt val.
Är det viktigt så är det möjligt.
Hur dåligt är man beredd att må själv?
Vissa väljer bort amningen helt för att slippa den låsningen som det innebär.
Men alla kanske inte är bekväma med att plåga sin bebis tills barnet i ren desperation tar nappflaskan.
Nej och då så har man ju gjort det valet och får ta de konsekvenser som det innebär.
Men att skylla på barnet för att man sitter fast är inte rättvist - mot barnet.
Det är ju faktiskt ett eget val som man gör som mamma.

Helt ärligt så har jag aldrig hört talas om något barn som svultit ihjäl för att en mamma inte vill amma.
(Alltså i den rika värden där det finns oändlig tillgång till kvalitativ ersättning.)
 
Ja som jag skrev, det finns alltid sätt att få i bebisar mat.
Din bebis åt med sked.

Det är ju just där som man måste göra sitt val.
Är det viktigt så är det möjligt.
Hur dåligt är man beredd att må själv?
Vissa väljer bort amningen helt för att slippa den låsningen som det innebär.

Nej och då så har man ju gjort det valet och får ta de konsekvenser som det innebär.
Men att skylla på barnet för att man sitter fast är inte rättvist - mot barnet.
Det är ju faktiskt ett eget val som man gör som mamma.

Helt ärligt så har jag aldrig hört talas om något barn som svultit ihjäl för att en mamma inte vill amma.
(Alltså i den rika värden där det finns oändlig tillgång till kvalitativ ersättning.)
Oftast går det utan alltför mycket skrik att byta från bröst till flaska. Om barnet aldrig fått bröst alls så brukar det aldrig vara något problem. Det är när barnet föredrar bröstet och absolut inte vill ha flaska som det blir jobbigt. Det är där och då man gör sitt val hur mycket man vill plåga sitt barn. Ibland har man inget val. Tex om mamman blir sjuk eller inte vill/kan amma.

Vadå skyller på barnet? Att jag inte är tillräckligt hjärtlös för att ignorera en desperat skrikande bebis? Jag fick natta flaskmotståndaren de första månaderna. Det är ett konstaterande. Inget annat. Ibland (eller hos oss är det rätt så ofta) så dikterar bebisen villkoren och vi vuxna gör vårt bästa för att anpassa oss efter bebisens önskemål.

Och här sätter jag punkt för mer diskussion i den här tråden om det för min del.
 
Jag tycker det är rätt respektlöst mot @Lenis att låta den här tråden spåra ur i en amningstråd. Vill ni diskutera det så kan någon hugad starta en tråd på Barn.

/mod
Jag tycker dock att det hör till ämnet.
Det brukar börja där med det ojämställda förhållandet.
Både mamman och pappan skyller på amningen så så hamnar de i ett ojämlikt spår som de inte lyckas med att ta sig ur.

Varje gång jämlikheten i familjen skall tröskas igenom så landar det på att amningen ändå fjättrar kvinnan vid hemmet så hon kan ju lika gärna ta hand om markservicen då.
 
Det är när barnet föredrar bröstet och absolut inte vill ha flaska som det blir jobbigt. Det är där och då man gör sitt val hur mycket man vill plåga sitt barn.
Nej det valet har man gjort tidigare när man valde att inte vänja in bebisen på flaska redan från början.
Det som jag vill komma fram till är att man väljer faktiskt själv hur jämlikt som man vill ha det och att amningen eller en ilsken bebis inte är orsaken.
Utan orsaken är de val som man gör själva inom familjen.

Du skriver ju själv:
Om barnet aldrig fått bröst alls så brukar det aldrig vara något problem.
 
Har själv erfarenhet av att det gnälls när man ska utföra sin hobby (hade då 1 häst) När sonen kom blev det inte bättre kan jag säga :mad: jag levde med ett ständigt dåligt samvete.. Det slutade med att vi gick skilda vägar. tyvärr hamnade jag i flera sådana förhållanden men utan att bilda familj med killen och tur va väl det:) sen träffade jag en kille som jag levde ihop med i nio månader som spöade skiten ur mig ett flertal gånger (men det är en annan historia) och då bestämde jag att om jag skulle ha ett förhållande över huvudtaget så får den personen acceptera mig som jag är och med mitt intresse. Idag lever jag med en kille som accepterar mina hästar och våra andra djur han har sitt intresse som jag följer med på och han ställer upp när jag behöver hjälp. Hoppas att du kommer på en lösning som passar dig oavsett om det är med eller utan sambo. men tänk på att du ska inte förgöra och förminska dig själv så du mår dåligt.
 
Jag skyller inte på bebisen.
Det beror på hur man ser det.
Du ser att förhållandet just nu är ojämlikt då du inte kan utöva din hobby.
Och du förklarar det med att bebisen är i vägen för det.
Du mår inte bra av det men väljer det ändå.

Jag ser en väg som är utstakad till att bli ojämlik.
 
Jag tycker dock att det hör till ämnet.
Det brukar börja där med det ojämställda förhållandet.
Både mamman och pappan skyller på amningen så så hamnar de i ett ojämlikt spår som de inte lyckas med att ta sig ur.

Varje gång jämlikheten i familjen skall tröskas igenom så landar det på att amningen ändå fjättrar kvinnan vid hemmet så hon kan ju lika gärna ta hand om markservicen då.
Men @Lenis säger ju inget om problem med just det, det var väl @lil-sis du svarade om just flaska. Och det här är ingen debattråd utan en tråd där Lenis behöver hjälp. Dessutom är det inte meningen att man ska fortsätta på ett spår när moderator sagt ifrån.

@LenaH Jag tycker att du kan ta bort inläggen som kom efter ditt inlägg.
 

Liknande trådar

Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
936
Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
1 001
Senast: Human
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 001
Senast: Sasse
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 417
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp