Ni med norsk skogis..

ragge

Trådstartare
Fäller era kissar av kragen ibland?Min har fällt av den varje höst och jag undrar om det ska vara så eller om hon mår dåligt eller om det är nått annat som är fel?

Sv: Ni med norsk skogis..

Min har alltid lika mycket päls. Eventuellt får han väl mer nu i vinter när han är lite äldre (2 år). Men han har aldrig fällt bort kragen.

Hur menar du, blir katten korthårskatt om kragen? Det är säkert ingen fara, en del är ju lite mer korthåriga vissa perioder.

Sv: Ni med norsk skogis..

De flesta skogisar fäller ur ordentligt någon gång om året och tappar då ofta hela eller delar av kragen så det är inget konstigt eller något att oroa sig för. Somliga får så lite päls kvar att man nästan bara på svansen kan se att de faktiskt är semilånghår :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 219
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
32
· Visningar
1 499
Senast: Stinaxkatt
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 291
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Hoppas på tips från kloka Buke! 😊 Både jag och min pojkvän har katt. De har inte fått träffas än, och det jag funderar på efter att...
Svar
11
· Visningar
1 403
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Hiss eller diss - del 6
  • Serietips 2024

Hund, Katt, Andra Djur