Bukefalos 28 år!

Ni med transport och B-körkort!

Sv: Ni med transport och B-körkort!

1300

snackade med bilprovningen och det är våra svenska regler som gör att just min modell bil bara får dra 1300 även fast det står en högre vikt till i papperna..

Men så fort sverige gör om lagen från 3,5t till 4,5t så kommer min bil automatist att få dra 1490 som är den andra vikten sa han....
 
Sv: Ni med transport och B-körkort!

självklart har jag kvar bilen...
 
Sv: Ni med transport och B-körkort!

Har en Mitsubishi Pajero som får dra 3500kg på BE (700? på B)
En Subaru som får dra 1500kg på BE (1300?på B) Har BE så har inte lagt på minnet vad som gäller på B-kort

Ett Humbaur "Maximus" släp. Totalvikt 3000kg (910kg tjänstevikt)

Har stora hästar ( ca 700) och kör nästan alltid 2 st.

Ville inte ha några viktbegränsningar när vi köpte nytt släp, därav den höga totalvikten. Vill kunna köra två bastanta ardennerkillar (om jag nu skulle få för mig det.)

Edit:
Oooooops. såg inte att det gällde dom som har B-kort
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag ska köra upp för BE-körkort och måste hyra ett släp som är tillräckligt tungt men som jag ändå kan köra till provet med min...
Svar
13
· Visningar
1 602
Senast: fio
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 551
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
715
Senast: lillan222
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp