Ni som arbetar med hästar...

Jobbade i ett dressyrstall....Jag fick fodra, släppa ut hästar, göra iordning hästar till ryttarna, rida fram hästar, rykta hästarna, frisera
 
Jobbar halvtid (8-12 vardagar och 7-12 lördagar) med stallskötsel (mockning, utsläpp, fodring) samt sköta/rida konvalescenter. Har ingen relevant utbildning, fick jobbet för att jag visste om att det skulle bli ledigt och frågade om jag fick börja. Har sedan ett år tillbaka jobbat extra på helger i samma stall.
 
jobbade halvtid i ett hoppstal innan jag började plugga (8-12 månd-fred)
80 kr 7h innan skatt samt olycks och livförsäkring som gällde dygnet runt. har faktiskt glömt hur jag fick jobbet!
 
jobba först lite på gränsbo stuteri fick ca 500 per dag och jobba mellan 07.30 till 17.00. Skulle då mocka, fodra, rida mm. Sen jobba jag på skolan där jag gick jobba mellan 07.30 till 14.00 fick då ca 800kr per dag då mocka jag, släppte ut och in red om jag ville ( hade ca 2 timmaes lunch). Skit bra jobb så när de behöver hjälp tackar man inte nej.
 
Arbetade som hästskötare innan och då hade jag ut-in släpp, fodring, mockning, ryckt, hantering av unghästar och motionsridning och lite annat småpyssel i stallet så som måla städa m.m hade även koll på ultraljud och körning till betäckning och lite sånt som förekommer i avelsstall.
Har ingen utbildning men 12 års erfarenhet.
Fick 5000 kr i mån + 2 stallplatser boende och mat. Bra betalt men det slittigaste s*** jobb jag haft.
Jobbade X antal veckor i rad i sommar utan ledigt från morgonfodringen kl 6 på morgonen till kvälls fodringen kl 22 på kvällen. Jobbade oftast mellan 8-19 men kunde bli riktigt långa dagar.

Kram Minna :bump:
 
Jag jobbar på ett helsesport senter i Norge nu. Jobbar 07.30 - 15.30 med en timmes lunch. Dessutom har jag stallvakt var 4 vecka, vilket innebær gøra kvæll (ca 1h) på vardagarna samt jobba 7 h på lørdag och 3 h på søndag, førdelat på de olika fodringarna. Jag Leder på klient timme, borstar, mockar och gør diverse stall sysslor. Rider dessutom oftast minst 1 hæst/ dag. Tråkigt ær dock att jobbet inte ær speciellt utveklande och hæstanra inte speciellt utbildade. Jag får 16 000/ månad føre skatt.
 
jobbade i ett hoppstall, ca. 14 hästar. vi var 2 hästskötare som tog hand om hästarna, fodring, skrittade ca. 3-4 hästar per dag/var,longerade,smörjde, ut-insläpp m.m hade en annan som gjorde det "tunga jobbet". följde även med på alla tävlingar + liknande( gjorde allt själv då), hade 4000:-/månaden, bostad, basmat, stallplats(ingick mat,spån) träningar ibland. jobbade 6 dagar/veckan, 7-17 (ca. 3 tim.i frukost+lunchraster). gick även ut kl. 20 och gjorde kväll.men sen var det "bra" jobbet över när mockarkillen slutade och vi fick göra allt själva!
 
mocka,släppa ut,fylla på vayyen,sopa,lägga upp kvällshö,morgon och middag ,samt lägga uppkvälls kraftfoder. ingen utb, men har över 14årsridvana,samt hanterat sk problemhästar i över 6år,samt unghästar i 7år. annonserade om det
 
Fodrar, rider, håller koll på hästar och utrustning.
7 dagar i veckan, dygnet runt i stort sett. Får runt 8000:- i månaden och då betalar jag inte utkomster som kommer i och med tävlingar och mat och skoning för mina hästar.
Däremot betalar jag mat, kläder, toalettpapper och sådant själv.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nutid möter dåtid. Hästarna Sarro och Viking lunkar på med trädstammar i sakta mak. Två kraftfulla ardennerhästar arbetar just nu på ett...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 892
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 777
Senast: Sasse
·
Ekonomi & Juridik Det börjar bli riktigt dyrt att hålla häst. Av nyfikenhet undrar jag nedan, om någon vill svara. 1 Var i Sverige har du hästen? 2 Hur...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp