Ni som gått på evenemang med väskförbud hur har ni löst det?

Alltihop verkar oerhört krångligt?

Jag behöver ha mediciner och snabba kolhydrater tillgängliga. Insulinpennan går definitivt inte att knöla ner i en 20x20 handväska tillsammans med plånbok och mobil och medicinerna.

Är man tvungen att skaffa läkarintyg för att kunna gå på konsert eller tävlingar? Suck.

Ja läkarintyg krävs hos de flesta arrangörer :( tycker inte bara det är ett idiotiskt förbud som tillämpas utan konsensus. Dessutom är det utpekade man skyltar med att man har medicinska skäl och alla kanske inte är bekväma med det eller vill behöva visa det utåt. Sen får man iallafall i min region betala en ganska stor kostnad för läkarintyg som inte är nödvändiga, till exempel ska till försäkringskassan. Så så länge jag går med kryckor och behöver väska är det förmodligen billigare att avstå evenemanget i slutändan även vid köpt biljett. Ska det till exempel vara meningsfullt att gå på eurohorse och kunna handla något behöver jag ryggsäck för att kunna bära det.
 
Ja stora mängder verkar ju föras in utan någon som helst kontroll, troligtvis är det väl något typ av insiderjobb men ändå.
Senast jag var på fotboll, efter väskförbudet, blev jag alldeles häpen över all pyroteknik de lyckats få in. Då skrattade mitt sällskap och sa ”Du vet väl hur de tar in det?”. Och jag började genast fantisera om massor av kreativa sätt grabbarna kunde smuggla in bengaler på ställen som inte nås av muddring… Då skrattade han och berättade att allt Tifo lämnades in i lådor innan matchen från respektive huligan, oh Föelåt supporterklubb (min felskrivning). Och att bengalerna helt enkelt ligger i dessa lådor. Jag har ingen aning om det är sant. Men det känns ju inte som något jätteinsats att söka igenom lådorna innan matchen. Jag menar det är ju inte direkt underbemannat med poliser på matcherna häromkring.
 
Var på balett med väskförbud på ccc i Karlstad. Mamma trodde det skulle funka att ha väskan i garderoben under föreställningen och hade väska och paraply med sig. Vi åkte tåg så vi hade ingen bil heller att ställa saker i. Det blev tvärstopp i entren den fick inte följa med en meter in.
Jag gömde väska och paraply i en buske utanför och det fungerade fint. Telefonerna stoppade vi i behån för vi hade klänningar utan fickor.
 
Nu har jag inte last hela traden annu, men en sadan har kan man ha i fickan och sedan fylla pa nar man kommit in.
 

Bifogade filer

  • Screen Shot 2024-01-06 at 8.38.21 AM.png
    Screen Shot 2024-01-06 at 8.38.21 AM.png
    208,2 KB · Visningar: 52
Om du läst hela tråden skulle du sett att på många ställen är det inte tillåtet.

Nu har jag last hela traden och sett att jag inte var forst med en hopfallbar ryggsack som forslag. Den kan man ha i fickan tills man kommer in (och koper en vattenflaska, vilket brukar vara det forsta jag gor) da kan man lagga flaskan i vaskan tillsammans med lypsyl och handkram och ta den pa ryggen. Det syns latt att den ar i stort sett tom aven om vaskan syns. For $8 usd kan det latt vara vart det aven om den aldrig mer kommer att anvandas.
 
Nu har jag last hela traden och sett att jag inte var forst med en hopfallbar ryggsack som forslag. Den kan man ha i fickan tills man kommer in (och koper en vattenflaska, vilket brukar vara det forsta jag gor) da kan man lagga flaskan i vaskan tillsammans med lypsyl och handkram och ta den pa ryggen. Det syns latt att den ar i stort sett tom aven om vaskan syns. For $8 usd kan det latt vara vart det aven om den aldrig mer kommer att anvandas.
Fast visiterar dem en så hittar de förmodligen den. Vilket jag hört om på några ställen. Och det har varit innan ingång.
 
Nu har jag last hela traden och sett att jag inte var forst med en hopfallbar ryggsack som forslag. Den kan man ha i fickan tills man kommer in (och koper en vattenflaska, vilket brukar vara det forsta jag gor) da kan man lagga flaskan i vaskan tillsammans med lypsyl och handkram och ta den pa ryggen. Det syns latt att den ar i stort sett tom aven om vaskan syns. For $8 usd kan det latt vara vart det aven om den aldrig mer kommer att anvandas.
Om man blir visiterad får man inte ta in den.
 
Jag har varit på evenemang idag som var betydligt kortare tid än GHS och fick ta på mig jeans för att ha fickor (brukar annars mest ha klänning) men fick ändå inte med mig telefon, plånbok, bilnyckel, lypsyl, handsprit, mediciner och näsdukar. Ytterkläder fick inte föras med in utan lämnades i garderoben. Rationaliserade bort det som inte var värdesaker eller medicin och sitter nu hemma med ont i läpparna eftersom så många timmar utan lypsyl den här årstiden helt enkelt inte funkar för mig.

Blir till att fundera inför GHS om jag kan hitta på någon lösning.
 
Jag har varit på evenemang idag som var betydligt kortare tid än GHS och fick ta på mig jeans för att ha fickor (brukar annars mest ha klänning) men fick ändå inte med mig telefon, plånbok, bilnyckel, lypsyl, handsprit, mediciner och näsdukar. Ytterkläder fick inte föras med in utan lämnades i garderoben. Rationaliserade bort det som inte var värdesaker eller medicin och sitter nu hemma med ont i läpparna eftersom så många timmar utan lypsyl den här årstiden helt enkelt inte funkar för mig.

Blir till att fundera inför GHS om jag kan hitta på någon lösning.
Det finns läppcerat för nyckelband så du kan hänga det runt halsen :up: .
 
Länge tänkt att jag skulle förse mig med en eller två västar att ha istället för tunn vår/ sommarjacka. Beställt några alternativ redan nu, tänker att jag kan ha en tunn väst istället för kofta på GHS och då utnyttja vettiga fickor på den istället för väska.
 
Länge tänkt att jag skulle förse mig med en eller två västar att ha istället för tunn vår/ sommarjacka. Beställt några alternativ redan nu, tänker att jag kan ha en tunn väst istället för kofta på GHS och då utnyttja vettiga fickor på den istället för väska.


Vad har du beställt för västar? Jag har kollat lite men inte riktigt hittat något jag gillar så mycket att jag kan tänka mig att jag skulle använda dem igen och då känns det lite ovärt att köpa en väst bara för GHS.
 
Vad har du beställt för västar? Jag har kollat lite men inte riktigt hittat något jag gillar så mycket att jag kan tänka mig att jag skulle använda dem igen och då känns det lite ovärt att köpa en väst bara för GHS.
Jag använder väst vid andra tillfällen, både i stall och vid träning så jag har tittat på sportbutikerna.
Gick i somras och under hösten och tyckte inte jag hade bra alternativ så nu tänkte jag slå två flugor I en smäll. Valde sådana som jag ser vidare användning av, både i tunn fleece och typ softshell, båda ofodrade och med blixtlåsfickor. (Tänker att de är också lätta att ta av / bära i handen, sitta med liggandes i knäet på GHS. Har också hänt att jag suttit med jackan över axlarna på GHS ibland, fryser lätt när jag sitter still och då är ju väst smidigt.)
 
En får helt enkelt knöla in en hopvikbar kasse/ryggsäck i vardera BH-kupan, et voilà! :laugh: Det ska mycket till innan de muddrar en så ordentligt så de hittar dem :D

Edit: BH:n användes ofta under studenttiden för småprylar... jag kommer ihåg en minnesvärd krogkväll när en i mitt sällskap verkligen gjorde kvällen för en bartender när hon var tvungen att gräva rätt djupt efter pengarna för att betala drickat om vi säger så :angel: :rofl:
 
Mailade GHS och frågade om väskor och strikt väskförbud kommer råda. Gissar att det finns några här som var på SIHS eller annat evenemang med väskförbud. Hur löste ni behov av att bära saker? Har tittat på fritidsväst bland annat men är inte så sugen på att lägga flera hundra på en sån. Har en större mobil som jag har plånboksfodral till och den går inte så enkelt ner i en jeansficka eller liknande.

Risken finns att jag fortfarande går med kryckor då men inte har ett aktuellt intyg och är definitivt inte sugen på att begära ut ett icke nödvändigt intyg från vården då man får betala en rejäl summa för det. Enligt GHS krävs läkarintyg vid medicinska skäl för väska. Annars hade det ju varit smidigare när jag har kryckor.
Jacka med fickor. Och unge, med herrfickor på sin jacka, går ned hur mycket som helst i både jeans och jacka på herrkläder tydligen. Var på Stockholm Horse show, gissar att det är Sihs. Sedan köpte jag en väska där :) att lägga jackorna i.

Vi behövde inte plocka ur när de muddrade.

Däremot tog de allt godis som de muddrade fram. Tyvärr, eftersom godiset inne på eventet var uselt. (kan de inte sälja bra saker om det ska vara förbjudet att ta in godis :) ) Dryck skulle de definitivt ha slängt. Ätbart är kort sagt ingen vits att ta in. Ätbart på event=vassa föremål på flygplan.
 
Däremot tog de allt godis som de muddrade fram. Tyvärr, eftersom godiset inne på eventet var uselt. (kan de inte sälja bra saker om det ska vara förbjudet att ta in godis :) ) Dryck skulle de definitivt ha slängt. Ätbart är kort sagt ingen vits att ta in. Ätbart på event=vassa föremål på flygplan.

Ytterligare en anledning att öht inte gå på saker numera då. Som lite lagom allergisk mot en bunt saker är det rätt värdelöst att försöka få i sig något vettigt på ett generellt event som det är. :banghead:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp