Ni som har katter?

fejko

Trådstartare
Hur länge kan dom vara borta? Min syrra har precis skaffat katt och är jätteorolig för att den inte varit hemma på ett par dagar.
 
Det är olika, min ena katt som jag har han kommer in flera gånger om dagen och vill alltid vara inne på nätterna medans den andra kan vara borta i två veckor ibland, särskilt på sommaren. På vintern däremot så är de nästan bara inne båda två...de fryser väl :)
 
Har hon släppt ut den när hon precis fått den? Man måste ha inne katten i två-tre veckor så att den vet var den bor först. Har hon annonserat efter den? Det hade jag gjort om jag var hon. Katten kanske har gått tillbaka till det stället den bodde på innan.
 
Jag säger som tidigare skribent.
Det vore bra om katten fick bo in sig i sitt nya hus, med sin nya familj innan man släpper ut den. Risken är annars stor att den försvinner.
Är det sen en kattunge så är det en katastrof. Den har ingen erfarenhet av att möta andra katter, fåglar, hundar, människor, bilar ... ja allting ute i vida världen.
 
Bra att den kom hem! Katter kan vara borta en månad och längre och komma hem igen. Men det händer väl inte så ofta.
 
Jag förstår henne.
Själv blir jag nipprig när katten inte kommer då jag ropar på henne.
Hon har ännu inte varit borta på nätterna tack o lov.Hoppas kissen kommer hem snart.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 514
Senast: cirkus
·
Katthälsa Går en skabbräv här väldigt nära oss. Självklart håller vi katterna inne, var en jägare här idag men jag vet inte om räven är hittad...
Svar
1
· Visningar
462
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 335
Senast: Scata
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp