Ni som har micklem till er islandshäst?

SoNo

Trådstartare
Fick hem mitt micklem idag som jag testade.
För det första var det grymt knepigt att bygga ihop, men jag måste vara lite trög ;)

Men min fundering är vilken storlek som är bra till isis?
Jag tog Cob men funderar ändå på om det är lite för litet samtidigt som det inte känns som om hon kan ha större, kanske har jag spänt det fel?

Iaf så såg jag rätt direkt när jag kom hem och började söka att jag har satt käkremmen över istället för nedtill.

Sen är min undran hur hårt ni spänner käkrem och nosrem på detta träns?
Helt enkelt hur hittar ni passformen?

136570656671946500_resized.jpg
 
Sv: Ni som har micklem till er islandshäst?

Har funderat lite på att införskaffa ett sånt ett tag, men har inte hittat någonstans det går att köpa (har iofs inte letat supermycket). Vart köpte du ditt?
 
Sv: Ni som har micklem till er islandshäst?

Har också sett dem, men vad 17 ska alla dessa remmar vara bra för? :down:
Varför har man en "micklem"?
 
Sv: Ni som har micklem till er islandshäst?

Du har en kompis, som har en kompis, som har ett micklem till salu ;)
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 048
Senast: Marje
·
Utrustning Jag söker efter tips på anatomiska träns som passar en häst med kort och brett huvud. Härom veckan provade jag ett micklem multibriddle...
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: mily
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 574
Senast: As_Vegas
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 256
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp