Ni som kan tyska...

Haha, det är nog första gången jag hört någon kalla tyska för "gulligt" :D
Men det ÄR det! Jag har flera favoritord på tyska, tycker det låter så sanslöst rart :D.

Ps. Ej schweizertyska.
Ps2. Förmodligen inte heller österrikisk tyska.

Men det ÄR det! Jag har flera favoritord på tyska, tycker det låter så sanslöst rart :D.

Ps. Ej schweizertyska.
Ps2. Förmodligen inte heller österrikisk tyska.

Nu har de säkert dialekter i Österrike med men där jag var så lät det som danska, fast de pratade tyska. Inte vackert... :crazy:

Nu har de säkert dialekter i Österrike med men där jag var så lät det som danska, fast de pratade tyska. Inte vackert... :crazy:

Det är precis så de låter. Helt omöjligt att höra vad de säger. Och sydtyskland är som skåne. Svårt det med. Jag håller mig i Norden där pratar nästan alla högtyska. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sveriges pararyttare visade storform vid tävlingarna i tyska Mannheim. Anita Johnsson och Lotta Wallin levererade fina ritter och...
Svar
0
· Visningar
50
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 240
Senast: fio
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II