Ni som står på ridklubb/förening/ridskola

Sv: Ni som står på ridklubb/förening/ridskola

Hoho ska bli spännande att få igenom detta :)
Jag tkr inte det är ngt konstigt men alla är ju inte som jag...

Tack för input!

Sedan tror jag kanske att det hjälper till om tex den som är ansvarig för anläggningen/ansiktet utåt kanske tävlar för klubben tex, det kan ju ses som att "föregå med gott exempel" (dåligt ordval men du kanske förstår vad jag menar). För varför vill man ha en klubb om man inte vill tävla för klubben? Och varför vill man att alla ska vara klubbmedlemmar?

Där vi står uppstallade är det som sagt inget tvång på att vara medlem (ännu). Men jag ser det inte som något problem med att tävla för den klubben, vi får se hur vi gör nästa år.

Ptja, nuv. ansvarig tävlar inte... :p Svårare än så är det inte. + problem med 2010 m. dispans etc, därför har vi inte haft ekipage.
Jag frågar ju för att de som tävlar VILL tävla för oss, det är de övriga som inte är intresserade av "vanlig" ridning/tävling/träning öht för de får inget. Så jag undrade hur det fungerade. Många har ju tvång på att man är medlem där man står, ville bara ha lite kött på benen.

Jag förstår om en ridskola har medlemstvång, det har ju med försäkringar att göra. Men vad har privata anläggningar för anledning till "tvingande medlemskap"?

Haha ja du fråga inte mig! Jag undrar mest hur andra har det! :)

Jag förstår om en ridskola har medlemstvång, det har ju med försäkringar att göra. Men vad har privata anläggningar för anledning till "tvingande medlemskap"?

Varför kan det inte ha med försäkringar att göra på priva anläggningar? ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
4 008
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 117
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 770
Senast: mamman
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 958
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka