Ni (Vi) som lämnar in täcken för tvätt och lagning

Seabaz

Trådstartare
Vad betalar ni när ni lämnar in för tvätt och eller lagning?
Tvättas det med eller utan impregnering?


Jag har precis fått telefonsamtal om att mina täcken är klara. Det var 8 täcken, de flesta utetäcken.
Två av dom var regält sönder och jag sa att går dom att laga så gör det.

Fick notan över telefon nu, 1810kr.

850 för lagning av 4 täcken (två regält sönder alltså)
120kr/tvätt för alla täcken utan impregnering då det skulle bli 200kr/täcke typ..


Jag tycker nog ändå att jag kommit undan bra! Täckena var riktigt skitiga, håriga och trasiga!

Nyfiken på vad ni betalar?
 
Sv: Ni (Vi) som lämnar in täcken för tvätt och lagning

Ungefär samma, nu tvättar vi dem hemma men på den tiden vi INTE gjorde det själva låg det i den prisklassen.

Oförskämt billigt, jag förstår inte att någon orkar ha jobbet för den lilla slanten.
 
Sv: Ni (Vi) som lämnar in täcken för tvätt och lagning

90:-/täcke för tvätt utan impregnering. Jag har inte behövt laga dem så det vet jag inte.
 
Sv: Ni (Vi) som lämnar in täcken för tvätt och lagning

Mellan 50-75 kr/täcke för tvätt utan impregnering. Mindre lagning plus tvätt 150-200kr/täcke.
 
Sv: Ni (Vi) som lämnar in täcken för tvätt och lagning

Jag har aldrig behövt laga, men tvätt brukar kosta 70:- med impregnering.

Tillägg/edit: Har lite kompispris. Tror att det ligger på 120:- annars.
 
Sv: Ni (Vi) som lämnar in täcken för tvätt och lagning

100 kr utan impregnering.

På mitt tidigare stall behövde man bara köpa tvättmedel så tvätta och lagade hon täckena gratis. Det e lyx:)
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 100
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
923
Senast: cassiopeja
·
L
Utrustning Brukar ni torktumla era Bucastäcken? Jag lämnade in mina täcken på tvätt hos den lokala hästbutiken. De brukar tumla täckena och det...
Svar
8
· Visningar
978
Senast: M-Meduza
·
Ekonomi & Juridik *långt och rörigt* Jag vet att det under åren ploppat upp en hel del trådar ang förstörda täcken, dock tycker jag de oftast handlar...
2
Svar
35
· Visningar
4 534
Senast: muppia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp