Bukefalos 28 år!

Nintendo Wii

Sv: Nintendo Wii

Älskar Wii:love:

Har införskaffat Guitar Hero World Tour idag med trummor och allt, rekomenderas verkligen. Har haft skitkul här hemma idag, fick tom svärmor till och spela:D

Annars är Super Mario Kart, Super Mario Galaxy, Zelda och Wii fit något jag rekomderar också (har dem allesammans)
 
Sv: Nintendo Wii

kl

Mario galaxy och warioland känns lite som dom gamla mariospelen, men såklart väldigt uppdaterade och väldigt annorlunda. Mario galaxy är enormt stort och det känns verkligen att dom lagt ner mycket tid på det.(har äntligen varvat det nu efter många timmar framför tvn) Warioland är inte lika stort, men bra gjort och lagom svårt

"marioserien" verkar vara bland dom bästa wii spelen
 
Sv: Nintendo Wii

kl

Super Mario galaxy ska du definitivt köpa samt extra handkontroller (ju fler desto roligare). Även mario kart är roligt men jag gillar inte ratten! tyvärr så har det inte kommit ut så mkt bra spel till wii ännu, men förhoppningsvis så kommer det fler snart:) sen kan man ju alltid köra Guitar hero på wii:et oxå.
 
Sv: Nintendo Wii

Kl

Vad bra att någon startat en tråd om Wii.:laugh: Jag har fått ett spel av min sambo i julklapp, även om det inte är köpt än då det var slut i alla butiker den 23:e (han är alltid ute i sista stund). Kommer att köpa till ett Wii Fit till. Eftersom jag har små möjligheter till motion eftersom jag varannan vecka när jag slutar tidigt är själv hemma med sonen och den andra veckan slutar jag senare är inte hemma förrän 19.00 och då vill jag gärna umgås med familjen (träffar bara sambon den veckan och umgås med sonen), vill jag ha något så att jag kan röra på mig lite och inte bli försoffad. På sommaren är det ju lättare för då kan jag gå ut och promenera, men jag tar ju inte med mig sonen på promenad i mörkret på en väg där folk kör som galningar. En arbetskamrat sa att hon köpt Wii Fitness och t o m gått ner 20 kg i vikt. Bra för en tant på 60+. En annan arbetskamrat i min ålder skulle också köpa det då hon ibland tycker det är svårt att komma loss hemifrån och dels så kan hennes barn ha nytta av spelet.

Vad tycker ni? Är Wii Fit ett bra spel? Jag gillar att spela, men tiden är tyvärr väldigt knapp ibland. Är Wii en spelkonsol som kommer att stå sig i framtiden (naturligtvis kommer det att komma nya, det jag menar är att om det är något nyare på g just nu) för i så fall så kan ju sonen ha nytta av det om några år än så länge är han bara drygt 1,5 år. Finns det lugnare spel till Wii som man bara kan sitta och "softa" i soffan med? Jag har noll koll på det här med spel nu för tiden.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nintendo Wii

Jag köpte Order Up till min bror i julklapp. Man ska driva resturang *S*. Du får vända på hamburgare, fritera strips och hacka tomater :D Men Wii Fit är en stor favorit. Rocka rockring :D
 
Sv: Nintendo Wii

Delvis KL.

Tack ALLA för alla tips.. :bow:
Efter att jag vart "sur" hela kvällen igår eftersom Wii var slut i stort sätt i hela JKPG och jag äntligen bestämt mig för att köpa ett så blev jag desto gladare idag. Åkte iväg till OnOff när dom hade öppnat precis och vilken tur jag hade, dom hade precis fått in ett par stycken, så jag fick ett direkt från pallen som inte ens var inregistrerat än. :angel:
Kom över ett Wii Fit också som också kom in precis då.. Härligt! :)

Så nu ska jag öppna grejerna och försöka få igång det.. Äntligen! :D
 
Sv: Nintendo Wii

Delvis KL.

Tack ALLA för alla tips.. :bow:
Efter att jag vart "sur" hela kvällen igår eftersom Wii var slut i stort sätt i hela JKPG och jag äntligen bestämt mig för att köpa ett så blev jag desto gladare idag. Åkte iväg till OnOff när dom hade öppnat precis och vilken tur jag hade, dom hade precis fått in ett par stycken, så jag fick ett direkt från pallen som inte ens var inregistrerat än. :angel:
Kom över ett Wii Fit också som också kom in precis då.. Härligt! :)

Så nu ska jag öppna grejerna och försöka få igång det.. Äntligen! :D

Visst är det så att man måste ha "brädan" också till Wii Fit eller har jag snurrat till det? Fick iallafall pengar till en sådan också.
 
Sv: Nintendo Wii

Ja, du måste ha brädan. När du köper Wii Fit så får du både brädan och skivan i ett paket.

Köper man Raving Rabbids TV Party så kan man använda brädan där också. Jag fick det i födelsedagspresent i förrgår men har inte testkört än, Wii-et är inte här...
 
Sv: Nintendo Wii

Ja, du måste ha brädan. När du köper Wii Fit så får du både brädan och skivan i ett paket.

Köper man Raving Rabbids TV Party så kan man använda brädan där också. Jag fick det i födelsedagspresent i förrgår men har inte testkört än, Wii-et är inte här...

Nu blir jag glad att brädan följer med spelet, så slipper man tänka på att köpa den seperat. Ska troligen på shoppingrunda på måndag, ska kolla om det kommit hem några Wii-spel då.

Är det lönande att köpa Wii-konsol och spel på nätet eller är prisskillnaden så pass liten att det kvittar? Har inte riktig koll på vad det kostar i butik, men fick 4 000,- av sambon (han er verkligen generös med julklappar ifjol fick jag en digital videokamera).
 
Sv: Nintendo Wii

Det är inte mycket prisskillnad alls, ett par hundralappar senast jag kollade (jag har iofs haft mitt Wii i snart ett år). Jag har fått för mig att de rena spelbutikerna kan vara ganska dyra jämfört med t.ex. Clas Ohlson och Elgiganten, men det är kanske större chans att spelbutikerna har konsollen i lager. Extra handkontroll kostar ca 500 kr och där är det ingen skillnad på att köpa i butik och på nätet vad jag märkt. Det skiljer inte så mycket i pris på spelen heller har jag för mig, om man inte hittar något på rea vill säga. Spelbutikerna kan dock ha begagnade spel som säljs lite billigare.
 
Sv: Nintendo Wii

vi köpte Wii för ett par månader sedan köpte till extra handkontroll + nunchuck. Vi har 4-5 spel, Wii Fit och så fick vi tillbehörsset i julklapp typ ratt, klubbor, fiskespö allt sånt där man kan koppla kontrollerna med hehe.

Wii är kul, första spelkonsollen jag själv köpt. Vi har Xbox också men det spelar jag aldrig... blir bara stressad av sånt. Wii är kul i vart fll men satan vad träningsvärk jag får..... man lever sig in i allt spelande :rofl:
 
Sv: Nintendo Wii

*kl*
Wii har vi haft rätt länge nu.
Jisses vilken träningsvärk jag hade i början efter att ha bowlat:D
Favoritspelet har nog varit Raymanspelen. Hur kul som helst.

Nu inköptes ett Fit till julafton. Det har gått dagligen och ja, nog är det allt ett fitnessprogram alltid. Svetten lackade efter ett par pass.
Snowbordspelet som finns till har vait slut överallt men ska enligt vad jag hört vara skitkul. Jag hoppas att det finn i butik igen efter alla helger.
 
Sv: Nintendo Wii

Kl
Ska definitivt kolla in om de har någon av elkedjorna har det hemma imorgon när jag ändå ska ner till det stora köpcentumet. Enligt hemsidorna ska både OnOff och Elgiganten ha det hemma, men nu har det varit helg så då kanske inte uppdateringen fungerar. De får väl helt enkelt köra sändningar nu på helgerna när det är så många i sträck, får vi göra på vårt jobb, så att det inte blir tomt på hyllorna i butik. Siba hade inget i lager i "min" butik, men det kan ju ha ändrats, inte heller Expert, men de var också dyrast.
 
Sv: Nintendo Wii

*kl*
Jag fick Zelda i julklapp och det är riktigt bra tycker jag :) Än så länge är det lagom klurigt och svårt :D
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 320
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 294
Relationer Jag har en förälder med alkoholmissbruk sedan många år tillbaka. Det finns även annan psykisk ohälsa med i bilden, som depression och...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 799
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp