Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag en söt och rar liten tinker att rida på lektionen. Jag red henne i tisdags också men idag tyckte jag det gick över förväntan bra. Hon är så otroligt pigg och känslig så man behöver inte röra sig mycket i någon riktning alls för att få en reaktion. Litet pet med skänkel eller en liten viktfördelning i sadeln så gör hon vad man ber om. Ibland kan man göra saker av misstag också och då kan man lätt få en tvärnit för hon uppfattade det som att det var det man bad om. Söta rara hästen som är så snäll :love:

Om hon skulle bli till salu är det nog tveksamt om jag skulle kunna hålla mig från att köpa henne, trots att jag inte ska ha någon häst för jag måste spara till ett hus. Tur att hon inte är det så slipper jag fundera.

På lördag ska jag rida program med henne är det tänkt och det känns rätt bra med tanke på att det gick över medel idag på lektionen. Egentligen skulle jag haft en annan häst men den var halt så jag fick byta till den här sötisen. Nu är det bara att andas och hoppas på att jag slipper göra bort mig alltför mycket. Det är min gamla ridläraren från torsdagsgruppen som ska döma. Ska bli spännande. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
865
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 601
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 516
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp