Nonchalant hästägare?!

Sv: Nonchalant hästägare?!

Håller med dig det är svårt för en aktiv tävlingshäst att bara sluta upp med all aktivitet och att det är bättre att man trappar ner det.

Har själv en sådan period för tillfället där hästarna får stå mycket för orken tryter. Men de får vaccinationer, mat, hovvård, hagvistelse och övriga saker som de behöver för att må bra. Sen rids de inte hårt när jag väl hinner/orkar rida och på dagarna går de i en stor hage. Dock har dessa hästar aldrig varit tävlingshästar i min ägo

Däremot blir det skadligt om man rider så som Ts tråd handlar om.
 
Sv: Nonchalant hästägare?!

Jo absolut att rida som TS beskriver är ju bara dumt.
Men en del kommetarer verkar se att det är antingen eller.
En häst tar inte skada av att bara gå i hage en period, förutsatt att man tar hand om den i övrigt (rätt foder, lite pyssel, hovvård etc) och att man inte går från superaktiv häst till ståendes i hage över natten.
Dina hästar låter det iaf inte som det går någon nöd på :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 442
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 354
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp