Nordsvensk Brukshäst

Bukefalos 30 år!

Den tråden följer jag ju inte. ;)

Hårt att uttala sig om hela buke då. :D

Men för att prata lite nordsvensk då. Igår var vi förbi 2-årshingsten som är på bete. Han fullkomligt avgudar mina barn och var så lycklig när båda var med och hälsade på. Tyvärr blev han också väldigt olycklig när vi åkte, trots att han har det hur bra som helst. :sorry:

IMG_8914.webp

Bästa Darwin är här! ❤️ Idag har vi (och båda Darwins vänner) tränat på att gå nära läskiga föremål med support av klicker vilket han tycker är jättekul. Han ville knappt lämna parasollet som jag smällt upp på ett bord mitt på ridbanan utan stå kvar och få visa upp hur modig han är (och kvittera ut godis förstås).

Men han är allmänt väldigt träningsmotiverad, så fort jag är klar med Dominus träning så gnäggar han förväntansfullt flera gånger, så att jag säkert inte ska glömma bort att där står en duktig nordsvensk som bara väntar på att få visa upp allt han kan.

Det jag är lite orolig för är att köra honom ensam, eller ffa lasta och lasta av ensam på en ny plats, så jag hoppas jag snart antingen kan ordna en medhjälpare eller bara ta mod till mig och våga chansa, för då ska vi (bl a) åka och träna WE har jag tänkt.

Modiga Darwin kommer säkert att klara det också!

IMG_7082.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka