Nosework-tråden

20190602_115109.jpg
 
Ebba och jag ska göra doftprov om lite mer än en vecka. Så innan dess ska jag försöka att verkligen träna oedentligt. Hon är säker på doften, men jag litar inte riktigt på mig själv :p
Så veckans projekt blir att lösa lite pizzakartonger 😁
 
Jag ska också göra doftprov nästa vecka! Vart ska ni @Sleepan @_Taggis_ ?
Vi ska till Torsås.

Träningen går sådär på kartonger. Men har två träningstillfällen i bokade denna veckan där andra gömmer, även om det nog inte blir med kartonger. Men jag får träna på att läsa av henne när jag inte vet gömman.
 
Gjorde tre sök med pizzakartonger ikväll. Dock alla i en rad pga platsbrist, istället för två.
Satte alla tre söken och ska öva på det en gång till innan doftprovet iaf. Då med två rader med lådor. Ebba känns säker, så jag hoppas och tror att det ska gå fint. Ser fram emot att börja tävla 😁
 
Gjorde tre sök med pizzakartonger ikväll. Dock alla i en rad pga platsbrist, istället för två.
Satte alla tre söken och ska öva på det en gång till innan doftprovet iaf. Då med två rader med lådor. Ebba känns säker, så jag hoppas och tror att det ska gå fint. Ser fram emot att börja tävla 😁

Känner samma. Min hund är stensäker men ibland är matte så jäkla trög så det är det enda jag oroar mig för att jag ska missa markeringen :oO_o

Hade min sista NW2-träning i förrgår och hon gjorde allt stensäkert. Både fordonssök och andra utesök, med höga gömmer osv. Hon missade dock en hög gömma i ett hörn, men det var helt förlåteligt då det var 5e söket, det blåste och virvlade i hörnet samt att det var 27 grader varmt... dessutom tappade hon lite fokus då en bil stod parkerad där och hon var väl helt inställd på fordonssök.
Vi avslutade med en enkel utegömma som hon fixade galant och sedan gjorde vi några rader med lådor inför doftprovet. Klockrena markeringar osv, mindre klockren matte dock som började tänka logiskt och var lite trög innan jag insåg att hunden hade rätt låda (som vanligt)...
 
Gjorde tre sök med pizzakartonger ikväll. Dock alla i en rad pga platsbrist, istället för två.
Satte alla tre söken och ska öva på det en gång till innan doftprovet iaf. Då med två rader med lådor. Ebba känns säker, så jag hoppas och tror att det ska gå fint. Ser fram emot att börja tävla 😁
Doftprov kan vara enkel rad eller dubbel, beror på hur området som doftprovet är på är utformat, det som ska följas är avstånden mellan kartongerna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
24
· Visningar
1 800
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 382
Senast: Snurrfian
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 240
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp