Nosgrimmor på engelska?

Tigertofflan

Trådstartare
Snubblade över en sida där de hade massa olika nosgrimmor att välja på, till tränsen. Vad är vad?

standard-cavesson - Engelsk nosgrimma
flash - Aachen
Danish-Flash - ?
Cavesson Crank - ?

Sv: Nosgrimmor på engelska?

Crank betyder tillbakagåande. Som det är på dressyrträns. Dom är nästan alltid breda. Swedish noseband är en bred pullback-grimma med snokrem.

Crank=tillbakagåande. Det är just det att den är tillbakagåande som gör att den kallas crank. Den Måste inte vara bred, med oftast är den ju det. Sällan man har en smal nosgrimma med pullback.

Jaha. Men jaja, okej :D

Men skilnaden mellan en standard och en cavesson är knäppningen, och skilnaden på en danish flash och en flash är tjockleken(/bredden)?

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 233
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 366
Utrustning Jag var och hämtade ny häst häromdagen och insåg att jag nog vill köpa ett nytt träns till honom. 🤪 Men jag blir alldeles förvirrad av... 2
Svar
23
· Visningar
2 545
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ung kille
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur