nosgrimmor

Horze har normala träns med normala nosgrimmor till vad det verkar normala priser :) Men många av de anatomiska nosgrimmorna/tränsen av idag är i många fall baserade på pullargrimmor och crescent cavessons där man satt ihop både sidostycken och nosgrimma på nackstycket istället för lösa delar ;)
 
Jag tittade på varianten som Hööks har och tyckte att det såg obekvämt ut på den häst de hade på bilden, där nosgrimman såg för kort ut så att den liksom lyfter sidstyckena.
Nä, jag får nog fortsätta leta efter engelska nosgrimmor, som mest sitter för syns skull - för jag kan inte påstå att jag drar åt dem. Tycker tyvärr att varianten med käkrem som fästs uppe bakom öronen i nån ögla är fula och det gör det genast svårare att hitta vad jag söker. Särskilt eftersom jag varken har lust eller råd att hosta upp flera tusen för ett träns, som bara används för promenadridning i skogen... :p
Jag vet många som är jättenöjda med Lingus för just skogsridning.

Jag tycker alla hööks reklambilder ser ut som om någon okunnig klätt på hästarna. Hur svårt ska det vara att välja rätt storlek och lägga någon minut på att passa in det? Men de är väl upptagna med att styla människorna till Barbiedockor.
 
Jag vet många som är jättenöjda med Lingus för just skogsridning.

Jag tycker alla hööks reklambilder ser ut som om någon okunnig klätt på hästarna. Hur svårt ska det vara att välja rätt storlek och lägga någon minut på att passa in det? Men de är väl upptagna med att styla människorna till Barbiedockor.

Och låna random hästar och klä på dem vad de råkar ha med sig.

Kolla in det nya rosa täcket tex....
 
  • Haha
Reactions: Ace
Jag älskar halvnosgrimma (tex Lingus från hööks)
Det ger hästen möjlighet att gäspa och tugga obehindrat, ger inga tryck runt nosryggen/käken/tänderna som andra nosgrimmor kan ge. Och det håller bettet mer still jämfört med om man rider helt utan nosgrimma.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har länge funderat på vad nosgrimmor egentligen fyller för funktion och ofta tänkt att de inte gör någon nytta, snarare tvärt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 082
Senast: Badger
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 928
S
Utrustning Hästen, snarare unghästen, har vuxit sig stor och stark och är numera suuuperduktig på att bocka OCH gapa samtidigt. Nu är det andra...
Svar
13
· Visningar
1 883
Senast: bigganl
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 776
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp