Novus senaste väljarbarometer

Att SD fortsätter gå bra ser jag inget konstigt i alls, alla skjutningar och sprängningar ger SD fler och fler röster. Så länge man läser om sånt mer eller mindre hela tiden, kommer SD också ha många väljare.
 
När SD kom in i riksdagen tänkte jag att de skulle åka ur igen valet efter. Men det fortsätter ju bara att bli värre och värre. När vänder det?!

Jag tänker att de haft ett guldläge som den utmobbade parten, de har haft mkt åsikter men fått ta väldigt lite ansvar. All utfrysning har endast gett mer sympatisörer. En kan tycka vad en vill om SDs politik, men nu är de väldigt stora och en stor orsak till det är just utfrysningen tror jag. Hade de tidigare fått visa vad de dög till och inte dög till, hade bilden nog per automatik blivit mer nyanserad.

Min poäng är att det är lätt att stå och gapa när det aldrig blir upp till bevis.
 
Senast ändrad:
Jag brukar få en vild blandning av C, L och MP. Röstar på det jag tror är bäst för Sverige, men börjar tänka att de alltmer förekommande MP-kandidaterna gör att valkompassen kanske är en framtidssiande kristallkula ...
Ja, just ja MP brukar jag ofta få, inte för att jag röstar på dom.
 
Jag tänker att de haft ett guldläge som den utmobbade parten, de har haft mkt åsikter men fått ta väldigt lite ansvar. All utfrysning har endast gett mer sympatisörer. En kan tycka vad en vill om SDs politik, men nu är de väldigt stora och en stor orsak till det är just utfrysningen tror jag. Hade de tidigare fått visa vad de dög till och inte dög till, hade bilden nog per automatik blivit mer nyanserad.

Min poäng är att det är lätt att stå och gapa när det aldrig blir upp till bevis.

Men tycker du att det har blivit bättre i t ex Danmark, där motsvarande parti har fått större inflytande? Har populismen och främlingsfientlighet i landet minskat tack vare lagändringen om att asylsökandes ägodelar kan beslagtas av danska myndigheter?
 
fairytales.jpg
 
Jag tänker att de haft ett guldläge som den utmobbade parten, de har haft mkt åsikter men fått ta väldigt lite ansvar. All utfrysning har endast gett mer sympatisörer. En kan tycka vad en vill om SDs politik, men nu är de väldigt stora och en stor orsak till det är just utfrysningen tror jag. Hade de tidigare fått visa vad de dög till och inte dög till, hade bilden nog per automatik blivit mer nyanserad.

Min poäng är att det är lätt att stå och gapa när det aldrig blir upp till bevis.
Folk i gemen verkar ha 0 koll på att SD suttit med o tagit beslut tillsammans med övriga partier.
 
Men tycker du att det har blivit bättre i t ex Danmark, där motsvarande parti har fått större inflytande? Har populismen och främlingsfientlighet i landet minskat tack vare lagändringen om att asylsökandes ägodelar kan beslagtas av danska myndigheter?

Jag är inte insatt i Dansk politik så jag varken kan eller bör uttala mig om vad som är bättre. Min poäng är mest bara den att SD vunnit stor framgång genom att frammåla sig som de utfrysta. Människor som då ej kan identifiera sig med övriga etablerade partier finner då nån sorts identifiering med SD. Bevisligen.
 
Folk i gemen verkar ha 0 koll på att SD suttit med o tagit beslut tillsammans med övriga partier.

Jag tycker hur som haver att det intressanta är Varför SD är 3e (enligt vissa 2a) största parti i landet. Det måste bero på något, jag personligen tror att utfrysningen varit en dålig strategi. De har bara vunnit mer mark av det, som synes.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 025
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 075
Senast: LenaH
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 638
Äldre Årets knasigaste rubrik men det är en jag måste ha svar på.. Kort sammandrag: Jag sålde min bil i augusti. Blev nerringd då jag la ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 605
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp