Nu är det snart dags..

Bebben

Trådstartare
Hoppas jag i alla fall!

DSC00790.jpeg


Tempen har sjunkit mycket, och min lilla tjej tar det lugnt nu. Förhoppningsvis har jag minst 7-8 st söta små valpar hos mig här imorgon i alla fall! Enligt askassa röntgenbilder och många UL är det minst 7 stycken, så det återstår att se om där gömde sig några fler också.. :)

Håll tummarna nu!
 
Sv: Nu är det snart dags..

OJ! Spännande! :bump::bump:
Håll oss uppdaterade så håller jag tummarna för att allt går finfint :D
 
Sv: Nu är det snart dags..

Här håller vi alla tummar, tassar och tår. :D


GAh jag e totalt valpsjuuuuk!!!!!

Men snart så.. :angel:
 
Sv: Nu är det snart dags..

Tack allihopa för lyckönskningar! :)

Det ser ut dom om det sker inatt, hon har börjat gå upp i temperaturen igen nu - sakta men säkert. Hon förstår dock inte alls när vi tjatar på henne att börja jobba för brödfödan, utan suckar och somnar om ;) Hon har absolut ingen brådska i livet inte!

Nu ska vi mysa i soffan framför teven, innan jag ska ta en dusch. Sen kan förhoppningsvis allvaret börja.

Bilder kommer när tid finnes imorgon, om allt går som det ska såklart.
 
Sv: Nu är det snart dags..

Nu är dom här!

Eller ja, dom föddes igår, men jag har varken haft tid eller ork att sitta vid datorn än bara...
Trots alla röntgenplåtar och UL, som sade minst 7 stycken, så blev det bara 4 som kom ut.. Men glad är jag ändå! Det är 4 underbart vackra valpar, alla med samma färg och teckning :D 2 tikar och 2 hanar.

Tyvärr blev tiken, som är förstföderska, lite väl ivrig och försökte bita av navelsträngen på den första som kom ut, men fick istället tag i svansen. Den blev skadad så vi fick åka in, och veterinären ansåg att kupering var det bästa då den skulle läka ihop helt fel av sig själv.
Mycket tråkigt verkligen, det kändes jobbigt att stå där och se svansen bli borttagen, för att jag inte var snabb nog att stoppa tiken. Men, jag får se det som ett misstag som kan hända, och hoppas på att det aldrig behöver hända igen.
Alla fyra mår jättebra i alla fall, och är stooora. Dom väger ca 150 g över genomsnittet :angel:

DSC00805.JPG
 
Sv: Nu är det snart dags..

Men guuud så söta :love: Stort grattis!! :bump:
Vad är det för ras? (är inte här inne så mkt så jag hänger inte med :p)
 
Sv: Nu är det snart dags..

Hon var sååå duktig lilla Piggy ;)
Upprepar för mig själv : Jag ska INTE ha knubbisen !! Jag ska INTE ha knubbisen :p

Syns snart !!!

Tesora
 
Sv: Nu är det snart dags..

Han är ju bara så underbart söt :love:

(Nu har han äntligen släppt tutten :angel: )
 
Sv: Nu är det snart dags..

Jättegrattis :)
Synd med svansen, men du får vara glad att det var svansen som man lätt fixar till med kupering.
Dom ser redan ut som hundar :love: Många valpar ser ju bara ut som små korvar i början :D

Ska bli kul att få fler bilder sen, jag antar de kommer vara otroligt söta :love:
 
Sv: Nu är det snart dags..

Ja, jag är glad att det bara var den trots allt. Det kunde ha gått så illa att hon slet för hårt i navelsträngen exempelvis, och förstörde naveln.

Dom är söta som socker om sisådär 3 veckor vill jag lova :love:
 
Sv: Nu är det snart dags..

Guuuud så sööta!:love:

Tråkigt med svansen, men tur att valpen mår bra iaf.

Men hur funkar det där egentligen? Kommer den där valpen få ställas ut och tävlas som vanligt?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 823
Senast: Hedwig
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 873
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
3 688
Senast: Migo
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 079
Senast: Mahonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp