Nu är jag leds

C

chrysler

Har skrivit här förut om en sadel jag beställde som var sned, som jag vägrade sätta på mina hästar & skickade tillbaka, dock protesterade företaget & tyckte att "alla bomlösa är sneda".
Personligen tänker ajg inte betala en krona för en sned sadel.
Nu har det hänt igen!
Beställde en billig "skrotsadel" som jag bara ska använda till jag fått min bomlösa, det var 3 repor på sitsen på sadeln så jag skickar tillbaka den & får mail att företaget minsann inte ser ngt fel på sadeln & man får räkna med sånt på billiga sadlar då lädret inte har bra kvalité.
Varför ens tillverka sadeln då?Den håller ju uppenbarligen inte ens att titta på:smirk:
Jag har heller ingen lust att betala en krona för en sadel med färdigsprucket läder när jag får den.
Ngn annan här som varit med om oseriösa företag?(kan tillägga att detta är ett & samma ställe men sista gången ajg vågar beställa ngt från dem då allt de skickar verkar vara defekt)
*Ytterst irriterad*
 
Sv: Nu är jag leds

Såndär otur har jag aldrig haft... inte kul för dig :(
Tråkigt när företag säljer billigt skit som de inte ens tar ansvar för... men det är väl sådär, företag som säljer lite dyrare grejer tar kanske också betalt för god service, garanti att grejerna är ok innan de skickas till kund, förutom den bättre kvaliteten förståss....
 
Sv: Nu är jag leds

Nä, vad tråkigt.... Har fått en sadel som såg sned ut men det var dubbelvikt läder insytt så den var visst inte sned sade de som sålde den. Längesedan nu, den passade inte hästen iaf trots den var utprovad av de som sålde - hur dum får man lov vara som jag var då?? Sålde den dock vidare o de är nöjda med den.

Är försiktig nu.... Beställer bara från de jag känner, större seriösa företag som jag haft kontakt med förut o litar på. Köper annars från hand till hand så att säga.
 
Sv: Nu är jag leds

Mne detta företag säljer dyra saker oxå(med dyra behöver det inte menas med kvalité), men man betalar knappast för en trasig billig sadel bara för att få höra kommentarer som att amn får nöja sig med den kvalitén, då vill jag ha ett rejält beg pris på den.
 
Sv: Nu är jag leds

Ja, har man hittat ett företag som är seriösa är det bar att hålla sig till dem.
 
Sv: Nu är jag leds

Om du beställde produkterna genom internet/postorder så har du 14 dagars öppet köp vare sig företaget vill det eller inte. (lagstadgat) Och då får de vackert betala tillbaka pengarna till dig sålänge varan är oanvänd, annars kan du anmäla dom till ARN.
 
Sv: Nu är jag leds

Om du beställde produkterna genom internet/postorder så har du 14 dagars öppet köp vare sig företaget vill det eller inte. (lagstadgat) Och då får de vackert betala tillbaka pengarna till dig sålänge varan är oanvänd, annars kan du anmäla dom till ARN.

Bra att du tar upp det, lätt glömma sina rättigheter!
 
Sv: Nu är jag leds

Visst är det. Man har också 3 års reklamationsrätt på allting. Även om en sadel kanske bara har 1 års garanti har du ALLTID 3 års reklamationsrätt (gäller allt som inte är en förbrukningsvara) från och med år 2005 eller 2006 (kommer inte ihåg, men det står på konsumentverkets hemsida). Bästa är att läsa på Konsumentverkets hemsida så man är medveten om sina rättigheter och skyldigheter.
 
Sv: Nu är jag leds

Så med öppet köp gäller även om sadeln inte passar på hästen?när den är oanvänd?det behöver inte vara fel på läder eller snedhet?Nu jäklar:devil: ;)
 
Sv: Nu är jag leds

Känner på mej att de bara kommer skicka en sadel som är sned nu eller inte helt bra då de är sura på mej, har ingen lust att köpa en sadel mer frpån dem, tyvärr var det pojkvännen som fick mailet att de ska skicka ny sadel men jag har som sagt inget intresse av att köpa mer av dem, ska maila & be dem skippa skicka den..
 
Sv: Nu är jag leds

Yes, du har 14 dagars ångerrätt helt enkelt. Spelar ingen roll om det ä'r nåt fel på varan eller inte, du har ALLTID 2 veckors öppet köp.
Vilket företag är det?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Igår blev jag (nå, min bil med mig i) rammad av en traktor. Jag körde på vår lilla, lilla grusväg och fick syn på mötande ekipage...
2
Svar
25
· Visningar
3 641
Senast: Fibusen
·
Western Hejsan Jag sitter ibland och kikar på westernsadlar i olika annonser. Jag slås av hur billiga dessa begagnade sadlar säljs. Många sadlar...
Svar
15
· Visningar
4 244
Senast: Piraja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 387
Senast: Karminnie
·
Äldre Okej. Jag beställde tre plagg från en butik vi kan kalla Chong av skandinavien (en underklädesbutik)... Jag valde faktura som betalsätt...
Svar
3
· Visningar
1 298
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp