Nu är det bekräftat!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare maxxxime
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 709
M

maxxxime

Var hos veterinären i dag och gjorde en skrapning på huden där pälsen lossnat och det var demodex som jag trodde...
Det brukar visst vara svårt att se på skrapningen om det är demodex men denna gången var det visst väldigt lätt...
Vet inte om det är bra eller dåligt men det känns inte bra.
Som tur är brukar det ju växa bort på valpar men det kan ta upp till ett halvår :cry: men det var ju tur att dom inte ansåg att dom behövde behandla i detta stadiet när hon är så liten

Sv: Nu är det bekräftat!

Tråkigt att det var demodex. Fast samtidigt är det väl skönt att det inte var något värre. Hoppas det växer bort.

Hur ser fläckarna ut, är de stora?

Lite mindre än en 5:a, det är två och den ena sitter på huvudet och den andra på frambenet... Vet sa att om det blev fler eller dom började klia skulle vi höra av oss igen

Glöm inte att meddela din hunds uppfödare om att din valp har Demodex ,då detta är en ärftlig defekt i immunsystemet som nedärvs från båda föräldrarna.

KickiH skrev:
Glöm inte att meddela din hunds uppfödare om att din valp har Demodex ,då detta är en ärftlig defekt i immunsystemet som nedärvs från båda föräldrarna.
Det var det första jag gjorde och han uppskattade att jag hade ringt och han skall ändå inte ta någon mer kull på tiken (hannen var inlånad och skulle inte ha Demodex men uppenbarligen bar han på det åxå) Dessutom skulle han kolla med de andra valpköparna om de upptäckt ngt.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 618
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 245
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
1 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka