Nu behöver jag hjälp!

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Sippus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 874
S

Sippus

De är så att vi har en ponny (tror vi)
Förra ägarna slutmäte honom när han var sju ½ alltså gäller de inte, då var han 147.
Nu ska vi slutmäta honom i stället men undrar lite hur de går till?
Någon som kan vara snäll att berätta för mig?
Vet lite men skulle vilja veta lite mer hur de igentligen går till och andra nödvändigheter...!

Tacksam för svar.

Sv: Nu behöver jag hjälp!

Eftersom han ligger så nära gränsen så måste ni ha två mätmän och en veterinär när ni slutmäter. Det är bara att försöka få ihop dessa tre människor till ett tillfälle. En mätman mäter, den andre kollar så att det är rätt och veterinären kollar så att hästen är OK. Mätmän i närheten brukar stå på distriktets hemsida, en veterinär som kan komma ut kan ibland mätmännen rekommendera.

De är så att vi har en ponny (tror vi)
Förra ägarna slutmäte honom när han var sju ½ alltså gäller de inte, då var han 147.
Nu ska vi slutmäta honom i stället men undrar lite hur de går till?
Någon som kan vara snäll att berätta för mig?
Vet lite men skulle vilja veta lite mer hur de igentligen går till och andra nödvändigheter...!

Tacksam för svar.

Har han ett slutmätnings intyg är han slutmät, alla hästar fyller den 1 januari, oberoende när på året de är födda. Så han var kanske 8 år när han mätes?

Om han nu är slutmätt ska det gälla :crazy: annars var det väl bara en årsmätning? Är det ikryssat slutmätt på intyget så gäller det.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: fio
·
Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 711
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
583
Senast: Rumpnissen
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka