Nu går det inte längre att leva i min drömvärld

Bukefalos 30 år!

Nu är det officiellt,jag flyttar nästa år. Jag kan inte bo kvar här. Jag har grubblat och gjort budgets om och om igen och bara antytt till mina föräldrar. Jag har väl inte ens varit helt säker själv för att det är det absolut sista jag vill men när pappa frågade igår om jag bestämt mig för att flytta hörde jag mig själv säga att ja jag har bestämt mig.

Så dags att börja rensa och sälja och slänga och prioritera. Ska kontakta några mäklare efter helgerna för värdering och se vad dom kan göra. Det kommer inte bli visning förrän i vår när det börjar bli grönt och fint och det kommer nog bli svårsålt för man får inte ta lån för att köpa hus här. Men jag hoppas det går snabbt så jag slipper lida.

För jag skulle behöva dubbelt bostadstillägg för att bo kvar och det skulle kanske kunna gå med tur men då kommer jag gå +- noll på exakt summan, jag skulle alltid oroa mig för att bilen går sönder, att aldrig kunna resa ens för att hälsa på min bästa vän, oroa ihjäl mig för att min veterinärbuffert inte skulle räcka till, inte kunna ta hand om några ökade utgifter, vända på varje krona som nu. Jag kommer inte klara det varken ekonomiskt eller psykiskt.

Just nu är värmepumpen avstängd och bara ett element i sovrummet och ett i köket eftersom värmen från värmepumpen inte når dit så jag eldar bara för att hålla värmen i resten av huset. Inte råd att ha värmepumpen på.

Jag har så extremt dåligt samvete gentemot mina föräldrar som har slitit som djur för att göra huset och trädgården beboelig. Verkligen, verkligen slitit, köpt massor av saker till trädgården Och lagt ner hundratals timmar.

Dom säger att dom inte har råd att hjälpa mig mer men jag har inte ens tänkt tanken på att dom ska betala mig för huset.

Så ja, nu väntar det att flytta till stan igen, till en lägenhet. Vill inte bo mitt i allt men jag hittar inte en enda lägenhet som finns där jag vill bo och det stressar mig att inte veta om jag kommer kunna hitta någonstans att bo för typ resten av livet.

Det här känns som ett av dom svåraste besluten jag tagit i mitt liv. Jag har varit med om värre saker men det här krossar min dröm, det har varit fantastiskt att bo här. En dröm. Kommer aldrig få det här igen. Men tänker välja att se det fina, att jag fick chansen att bo här den tiden jag fick, att det inte är alla som får den chansen. Men ändå, det gör jätte ont och jag ser verkligen inte fram emot allt jobb som är framför mig.

Jag vet inte riktigt hur jag ska stå ut i lägenhet igen. Det positiva är att kunna duscha mer än 4 minuter, att ha råd med värme, att inte behöva räkna på exakt precis rätt krona för att gå runt, inte kunna hälsa på vänner, aldrig mer resa, inte ha råd med en hund igen.

Det finns helt enkelt ingen annan väg att gå

Men stadslivet lockar inte alls. Och att behöva förklara och försvara inför andra varför jag flyttar är bara så jobbigt.

Men så himla tråkigt 😔
Har du funderat på att hyra ett litet hus istället?
Här kommer det upp på fb med jämna mellanrum, små gårdshus, torp mm som hyrs ut.
Något sånt borde väl kunna funka? Tyst och naturnära.
Ja jag har tänkt på det men vet inte var jag ska kunna hitta något som passar till min situation att behöva ta mig iväg till stan för möten och familjen och kanske hundklubben. Jag är aldrig inne på fb så vet inte var jag ska titta

Ja jag har tänkt på det men vet inte var jag ska kunna hitta något som passar till min situation att behöva ta mig iväg till stan för möten och familjen och kanske hundklubben. Jag är aldrig inne på fb så vet inte var jag ska titta

Alla orter och städer brukar ha en egen grupp. Sök efter de du skulle kunna tänka dig att bo i.
Där kan du lägga ut förfrågningar också, mycket läggs aldrig ut på annons.
På Blocket kan du också hitta stugor för uthyrning 😊

Alla orter och städer brukar ha en egen grupp. Sök efter de du skulle kunna tänka dig att bo i.
Där kan du lägga ut förfrågningar också, mycket läggs aldrig ut på annons.
På Blocket kan du också hitta stugor för uthyrning 😊
Tog inte dom bort allt som tidigare fanns under bostad?

Problemet är en till sak som är pinsam men jag hatar att köra bil. Inte bara litegrann utan jag är livrädd och känner mig obekväm. Om jag är iväg kan jag inte slappna av förrän jag parkerar hemma och ta ett riktigt andetag.

Så jag kan inte bo för långt bort från stan som jag måste in till ett par gånger i veckan, vill/vågar inte köra långt,

Problemet är en till sak som är pinsam men jag hatar att köra bil. Inte bara litegrann utan jag är livrädd och känner mig obekväm. Om jag är iväg kan jag inte slappna av förrän jag parkerar hemma och ta ett riktigt andetag.

Så jag kan inte bo för långt bort från stan som jag måste in till ett par gånger i veckan, vill/vågar inte köra långt,

Det är inget konstigt eller pinsamt alls.
Du får reka lite vad som kan finnas inom din maxgräns.

Men så himla tråkigt 😔
Har du funderat på att hyra ett litet hus istället?
Här kommer det upp på fb med jämna mellanrum, små gårdshus, torp mm som hyrs ut.
Något sånt borde väl kunna funka? Tyst och naturnära.
Finns även vanliga hyresrätter som ligger på landet här i min stad finns åtminstone 4 riktiga ytterområden med en liten grupp på 10-12 hus vardera.

Jag ska kika på fb på flera olika sätt att bo.
Finns även vanliga hyresrätter som ligger på landet här i min stad finns åtminstone 4 riktiga ytterområden med en liten grupp på 10-12 hus vardera.
Det låter intressant, vet inte om det finns här. Det som fanns här nära mig var först intressant men allt är nybyggt och priserna höga och har växt och blivit stort. Måste fundera på och kolla på var det finns liknande.

Vissa i min närhet är arga och tycker jag stressar när jag letar runt när det är ett halvår till flytt men jag vill se vad och var det kan finnas, som ni tipsar här till exempel.

Vissa tror att mitt bostadstillägg kommer höjas så mycket att jag kan bo kvar. Men jag behöver en så stor höjning att jag inte tror det är möjligt

Och jag tror inte jag vågar bo kvar även om bostadstillägget höjs. Jag har så små marginaler att om bilen går sönder har jag inte råd med en ny. Veterinärkontot ska gott och väl räcka ett halvår ifall inget helt otänkbart händer som aldrig hänt hittills.

Men jag är ensam i det här, ingen partner, mina föräldrar sjuka eller lider av smärta, ingen kontakt med syskon, bara en vän i Sverige (kan ju inte kräva att vännen utomlands kommer hit liksom). För även om mina föräldrar gått med på att titta i bod 2 är det jag som ska bära allt. Jag måste hyra någon sorts skåpbil och köra till returpunkten och välgörenhet och jag är ju inte förtjust i att köra men jag måste.

Det kommer bli fruktansvärt att rensa tre bodar plus mitt hus för allt här inne behövs inte heller. Och jag måste laga ett hål i väggen🙈 Tror någon ventilation varit där för typ 80 år sedan.

Problemet är att jag inte kan göra rätt. I 2 år har en närstående sagt att jag måste rensa och få undan saker i en viss bod. När jag nu säger att jag ska göra det. Är det
  1. Jag kommer stöka till det under tiden jag fixar
  2. Fel årstid men när våren kommer är ju Boden som är verktygsbod super viktig och då skälls det på att allt är i vägen så det måste ju ske innan dess
  3. Efter allt tjat så får jag skäll för att jag ens tänker tanken på att köp kartonger med min ekonomi. Men hur,hur, hur ska jag kunna packa om och sortera utan kartonger och rejäla plastsäckar
  4. Jag kan alltså inte göra rätt hur jag än gör och jag är less på det så jag kommer köpa kartonger i smyg och rensa bod 3 i alla fall. Helt sjukt egentligen att bli förbjuden att göra saker i mitt hem. Jag är alltså vuxen. Över 30 och närmare 40. Ändå styr vissa närstående allt jag gör.

Problemet är att jag inte kan göra rätt. I 2 år har en närstående sagt att jag måste rensa och få undan saker i en viss bod. När jag nu säger att jag ska göra det. Är det
  1. Jag kommer stöka till det under tiden jag fixar
  2. Fel årstid men när våren kommer är ju Boden som är verktygsbod super viktig och då skälls det på att allt är i vägen så det måste ju ske innan dess
  3. Efter allt tjat så får jag skäll för att jag ens tänker tanken på att köp kartonger med min ekonomi. Men hur,hur, hur ska jag kunna packa om och sortera utan kartonger och rejäla plastsäckar
  4. Jag kan alltså inte göra rätt hur jag än gör och jag är less på det så jag kommer köpa kartonger i smyg och rensa bod 3 i alla fall. Helt sjukt egentligen att bli förbjuden att göra saker i mitt hem. Jag är alltså vuxen. Över 30 och närmare 40. Ändå styr vissa närstående allt jag gör.
Spontant. Varför diskuterar du ens rensningen av boden med andra? Bara gör det :) !

Jag ska kika på fb på flera olika sätt att bo.

Det låter intressant, vet inte om det finns här. Det som fanns här nära mig var först intressant men allt är nybyggt och priserna höga och har växt och blivit stort. Måste fundera på och kolla på var det finns liknande.

Vissa i min närhet är arga och tycker jag stressar när jag letar runt när det är ett halvår till flytt men jag vill se vad och var det kan finnas, som ni tipsar här till exempel.

Vissa tror att mitt bostadstillägg kommer höjas så mycket att jag kan bo kvar. Men jag behöver en så stor höjning att jag inte tror det är möjligt

Och jag tror inte jag vågar bo kvar även om bostadstillägget höjs. Jag har så små marginaler att om bilen går sönder har jag inte råd med en ny. Veterinärkontot ska gott och väl räcka ett halvår ifall inget helt otänkbart händer som aldrig hänt hittills.

Men jag är ensam i det här, ingen partner, mina föräldrar sjuka eller lider av smärta, ingen kontakt med syskon, bara en vän i Sverige (kan ju inte kräva att vännen utomlands kommer hit liksom). För även om mina föräldrar gått med på att titta i bod 2 är det jag som ska bära allt. Jag måste hyra någon sorts skåpbil och köra till returpunkten och välgörenhet och jag är ju inte förtjust i att köra men jag måste.

Det kommer bli fruktansvärt att rensa tre bodar plus mitt hus för allt här inne behövs inte heller. Och jag måste laga ett hål i väggen🙈 Tror någon ventilation varit där för typ 80 år sedan.
Mitt bostadsbidrag höjdes mer flera tusen nu för några dagar sen. Är fortfarande i chock 🥰 kanske har du samma tur 🍀

Spontant. Varför diskuterar du ens rensningen av boden med andra? Bara gör det :) !
Jag diskuterar inte, det är andra som diskuterar med mig. Problemet har varit att jag har en liten bil där typ inget får plats att frakta skräp eller stora saker och anhöriga har en stor bil. Men min är ju bättre än inget i alla fall.

Får åka många gånger, funderar på om jag ska be min närmsta vän om hjälp och se var jag ska åka och så köper jag kartonger nästa gång jag är i stan. Räcker inte med bara gps för jag är livrädd för att köra nya ställen. Jag kan köra men hade ett uppehåll på ca 14 år då jag inte körde alls så känner mig lite mer osäker än innan uppehållet.

Jag diskuterar inte, det är andra som diskuterar med mig. Problemet har varit att jag har en liten bil där typ inget får plats att frakta skräp eller stora saker och anhöriga har en stor bil. Men min är ju bättre än inget i alla fall.

Får åka många gånger, funderar på om jag ska be min närmsta vän om hjälp och se var jag ska åka och så köper jag kartonger nästa gång jag är i stan. Räcker inte med bara gps för jag är livrädd för att köra nya ställen. Jag kan köra men hade ett uppehåll på ca 14 år då jag inte körde alls så känner mig lite mer osäker än innan uppehållet.
Ta lite i taget det är ingen brådska 🥰

Kan vara svårt att komma igång med stora projekt för en del.
Jag kan vara lite sån. Har tex velat ha en ny soffa i ett år men bara att hyra släp och slänga den gamla och sen frakta hem en ny med allt vad det innebär gör att jag inte kommit till skott än 🙈

Kan vara svårt att komma igång med stora projekt för en del.
Jag kan vara lite sån. Har tex velat ha en ny soffa i ett år men bara att hyra släp och slänga den gamla och sen frakta hem en ny med allt vad det innebär gör att jag inte kommit till skott än 🙈
Det var inte så jag menade. Jag förstår att det kan vara svårt att komma igång. Men man behöver ju inte nämna allt man ska göra för andra, om man tror att det kommer att försvåra för en själv.

Liknande trådar

• Att leva och inte bara överleva
  • Min rygg
  • Min resa i depressions, utbrändhets och NPF träsket
  • Vart är hemma?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn