Nu har det hänt igen...

Fraggel_Tess

Trådstartare
En människa som inte skulle ha några djur alls har skaffat hund. *Snyft* Människan i fråga gnäller att det är jobbigt och valpen får sitta mycket själv för att lära sig för att matten vill gå ut och festa varje helg.Och nu pratar vi om en hundvalp på 9 veckor. Personen i fråga är heller precis stabil i sin ekonomi. Vet att en del övriga djur inte fått mat inbland pga det inte finns pengar.

Visst det är jobbigt när valpar är små men tänker man inte på det innan man skaffar en hund?

Kollar inte uppfödaren upp noggrannt var sin valp hamnar? Jag skulle nog själv aldrig klara av att sälja djur överhuvudtaget tänk om de inte skulle få det bra?

Var tvungen att skriva av mig! :cry:
 
känner med dig....men en fråga,hur hadde hon pengar till valpen????och tänker hon i huvudtaget?har hon samvete???
stakkars valp som måste sitta hemma ensam för att hon festar,och hon måste ju fatta att en valp är typ 24 timmars göra när dom är små.
tyvärr är det inte många uppfödare som kollar upp hemmet som deras valpar åker till,nått som är idioti i min mening.
får inte valpen eller djuren mat som dom skall ha blir dom sjuka,kommer hon ge dom vaccinasjoner som valpen måste ha då?det är viktigt,annats kan dom bli allvarligt sjuka.
jag tycker du skall hålla koll på dette,går det för långt....vell,ring in ett anomymt tips till djurhälse föreningen.för valpen eller djuren kan inte säga ifrån själva,dom har ju inte ord...då gälder det att dom som bryr sig och ser det kommer att stå der för djuret skyld.
 
Människor som absolut inte ska ha djur finns det tyvärr överallt :(
Känner till ett fall där ägaren sparkade sin hund i huvudet så att han fick hjärnskador!!!!! Hunden är naturligtvis avlivad nu.
Man blir så förbannad när vem som helst kan skaffa hund/djur.
 
jag har typ samma problem med en granne.
Dom har köpt en valp för ett tag sedan och den hunden får komma ut 2*5 minuter/dag! :mad:
Och dom gnäller över att den kissar inne vid ca. 1 års ålder.
Det änd man hör är:
-hundjävel och käften innan jag sparkar huvudet av dig!
:cry:
 
Personen skiter i att betala ett par räkningar. Så gjorde denne förr i alla fall.

Antagligen var valparna svårsålda. Blandras med jakthund i.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 160
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 275
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 712
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Jag har varit i valpletartaget i ungefär 9 månader med ett avbrott pga att vi köpte hus och flyttade under senvåren. Jag har under...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 509
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp