Nu har jag oxå blivit westernryttare ;)

• Western
  • Trådstartare Trådstartare miss_strandberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 494
M

miss_strandberg

Ja, som rubriken säger så har jag blivit westernryttare ;) Åkte på ett westernläger 2-5 juli och både jag och hästen vart fast :D (Håller på med hoppning i vanliga fall) Lägret slutade med att jag köpte en westernsadel av en där för 6000kr+att jag handlat westernsaker på hööks för 2500kr :crazy:
Så nu är jag äkta westernryttare ;):D

Lite bilder på min westernkille (kan tillägga att han hade westernsadel för första gången den 2juli :) På bilderna är vi ute och rider på fjällen på lägret :) :

12132940.jpg

12132943.jpg

12132942.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu har jag oxå blivit westernryttare ;)

Låter jätte bra! :rofl::D
Själv höll jag på med hoppning och dressyr men byte till western för att slippa sälja min ponny :)

Lyckat Till! :D
MVH Malin!

okej, ja, det var något sånt för mig oxå, för min häst var tokig med all stress inom hoppningen :)

tack tack ;)

Fler som "sett ljuset"...;)... Välkommen:D

Jag kommer själv från dressyren främst men har även hoppat en del...har hållit på nu i 12 år med western och har inga planer på att återvända. Dock använder jag en hel del från dressyren fortfarande och mina hästar går lika bra i lite högre form som i den lägre...

Tack :)

Ja, western och dressyren kan ju vara lite lika på vissa saker vad jag förstått:)

Ja, det ligger rätt nära och det är formen som skiljer mest. Har funnit att mina hästar mår mycket bra av variationen och tränare tar ofta upp mina hästar som exempel på välridna och genomjobbade hästar;)

Det är jättekul och spännande att läsa om alla som går över från tex dressyr, hoppning osv. till western. Det är väldigt posetivt :)

haha, det är ju bra. Men det är nog delvis därför jag börjar med western, för att få någon ordning på pollen :)

Ja, precis! Hoppas att pollen ska bli lugnare och lyssna mer på han. Var inte så där jätteintresserad innan men vart det på lägret, och hänger på pollen, det som är bäst för han :)

*raderade ett svamligt inlägg*

Senast ändrad:

Hej...

Min häst har varit en duktig hopphäst innan men sen jag köpte henne har det blivit western.....
Fin sadel !!!!

Lycka till och sluta inte med western för det är riktigt kul :banana:

okej :) ja tack, det var en sadel jag fick låna medans jag var där :) ska försöka lägga upp lite bilder på min sadel :)

Jag har oxå börjat med Western!
Har alltid velat tävla men vaken hoppning el. dressyr passar mig och mammas kompisar rider Western o dom drog med mig till HjoKo förra året som hästskötare.
sen var jag bara tvungen att pröva!
Jag lånade grannens arab (min häst är aldeles för stressad för att tävla med) och började träna barrelrace o polebending hemma på åkern!
sen åkte vi ner med mammas kompisar till Ranch horse clasic som första tävling!!!

Varför inte båda??

Med min förra tränade jag Western och tävlade hoppning. Funkade kanon!!
Med min nya har jag inte kommet så långt men vill hålla på med både western och hoppningen. Vi får väl se vad som händer.

Är fortfarande rätt ny i Western världen, men älskar det redan!

Jo, det är nog en tanke :idea: men ska nog rida enbart western ett tag och se om han lugnar ner sig, då kan jag börja lite smått med hoppningen igen :)

Härligt, westenr är en otroligt rolig ridgren, och man kan ju faktiskt hoppa med sin häst, även om den är westernriden. lycka till :D

Liknande trådar

F
Western Smyger in för första gången på länge nu på buke då jag åter igen vart rejält dålig (smyg in på hemsidan vår under vem e matte, så ser...
Svar
9
· Visningar
5 488
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka