Sv: Nu måste jag ha hjälp!!! (träns)
Eriks Hästsport har flera träns:
*Knights; Finns i flera olika färger och modeller, med olika nosgrimmor osv.
Mjukt och fint läder, av helt okej kvalité! Köpte själv en sadelgjord (dressyrgjord) från Knights i dag och den verkar vara bra! Men jag har även klämt/känt på tränsen och en fd. sköthäst hade det och jag tyckte det tränset var Bra.
*Horsemans Choice; Kan eg. inte uttala mig så mycket om kvalitén, det enda jag har gjort är att jag känt på tränset någon gång - men det verkar helt ok. Men jag har ett hackamore av samma märke och det är helt okej kvalité på lädret osv. på hacket, så jag antar att tränsen är av samma standard - dvs. helt okej.
Annars har du Jacsontränsen, dom är ganska populära. Billiga men även här tycker jag att lädret är helt ok. Vissa träns jag har sett har dock varit lite stela i början, men om man ger det en ordentlig smörjning från schratch och sedan fortsätter smörja det så håller det sig mjukt och fint, och mjuknar även upp efter en tids användning. Jag är jätte nöjd med mitt, med tanke på att det inte var spec. dyrt. Tränsen finns i flera olika modeller och utföranden. Dom brukar säljas separat utan tyglar också, så då är det ju bara och vraka och välja vilken typ av tygel man ska ha till också. Dessutom finns det oftast i flera färger; svart, mörkbrunt samt teak (rödbrun). Och man kan välja om man vill ha tränset med stålspännen eller mässingsspännen.
Jacson finns i flera olika ridsportbutiker, t.ex. har de flesta Granngården-butiker som jag varit i, haft många träns från just Jacson inne. På nätet hittar du tränsen på:
www.hippomarket.com
www.stallnorrgarden.se (har jag för mig)
www.lillhastenistav.se
http://go.to/carinashastshop
På
www.tahorseware.se hittar du "Classic-träsen".
Kan dock inte uttala mig om dessa, men dom verkar/ser ju helt okej ut.
Tycker att det svarta/bruna dressyrtränset med vit fodring påminner om FB-tränset