Piek

Trådstartare
Jag har insett att min telefon snart har gjort sitt och det är dags för en ny. Men vad sjutton ska man ha?!
Har ni en iphone 5 och gillar egentligen iphone men tycker att sexan är så jäkla stor! Femman är alldeles lagom i storlek. Finns det några nyare modeller som är bra och inte så förbannat stora?

Samsung gillar jag inte alls så de går bort direkt...
Är ingen avancerad mobilanvändare utan det som är viktigt är att man kan ringa, messa, bra kamera och att den funkar enkelt och smidigt. Strösurfar och spelar en del på telefonen också när jag har tråkigt så den ska funka till det också.
Inte speciellt höga krav alltså så finns det nån telefon där ute som kan passa mig? :)
 
Xperia z3 compact, eller föregångaren z1 compact om den passar plånboken bättre. Båda är jäkligt bra.
 
Slår också ett slag för Xperia! Hade en z1 compact fram til förra veckan ( ena hunden bestämde sig för att sätta hörntanden rätt i displayen..) och sörjer kameran, den var otroligt bra! Och den lever helt klart upp till det du vill använda mobilen till:) Lagom storlek, och inte så farligt dyr i inköp.
Tycker Xperia mobilerna är riktigt bra överlag, även den nya fick bli en Xperia, men i en lägre prisklass då jag varken kan eller ville lägga några större summor på en ny mobil som jag inte alls hade planerat att inskaffa.
 
Tack för era svar! Xperian ska garanterat kollas upp :)
iPhone 5s känns lite för lik nuvarande, även om jag är nöjd så är det alltid kul med lite nytt :)
 
Samsung Alpha är annars sjukt bra (syrran är galet nöjd och jag vill också skaffa en) och snygga! Dessutom lagom storlek, knappt någon skillnad mellan Iphone 5 och Samsung Alphan i storlek eller utseende för den delen :P
Hade spanat in den!
Finns liksom inget negativt att säga om den och den är inte klumpig och stor. Jag är själv inte alls inne på de där gigantiska telefonerna. Har en samsung ace 4 atm och är nöjd med storleken (4,5 tum) vill inte ha större :) hur ska den då få plats i ridbyxorna liksom?!
 
Finns liksom inget negativt att säga om den och den är inte klumpig och stor. Jag är själv inte alls inne på de där gigantiska telefonerna.

Tänker också en del på det där. Även en stor telefon tycker jag är pillig att t ex surfa mycket på, gå igenom kalender etc. Visst, som nödlösning.

Det finns ju iPad mini som komplement om man inte vill släpa med sig sin bärbara...
 
Om du inte redan har bestämt dig och inte tycker att 5" är för stort har Sony en telefon som släpptes i våras. Den heter Xperia M4 Aqua och verkar vara bra i förhållande till vad den kostar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
403
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
824
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag har en Xperia 10 III som jag är väldigt missnöjd med. Insett att jag är en samsung-människa. Frånsett att jag inte gillar hur den...
Svar
12
· Visningar
706
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Jag behöver pensionera min iPhone 6 eftersom jag inte är ett vandrande elverk, och den i det närmaste kräver att man har laddaren i hela...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 139
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp