Nu säljs sadel och letar en ny...

M

miss_willow

Nu säljs pessoasadlarna och funderar på om en billig sadel från Börjes skulle kunna vara ett alterativ. Alltså att bara använda någon gång ibland om man får för sej att hoppa. (alltså nån gång i månaden) har en tillpassad dressyrsadel till ponnyn och vill inte lägga mycke pengar på att ta honom till en sadelutprovare. Har dessutom inte råd.
Eller finns de nån annan billig tex. syntet sadel som är billig och bra?
 
ja, det skulle kunna vara ett alternativ faktist!
Är det svårt att hitta begagnade bra sadlar billigt?
 
jag köpte en begagnad griffin hopp, äldre modell, dock ngt trasig på kåpan, syns ej utifrån, men den fick jag för 700 spänn! :love:
 
En syntetsadel som är bra och billig är nog griffin tycker jag! :)

Letar du efter en lädersadel så köp en begagnad, dem är minst lika bra och jag tycker själv att dem ligger bättre än syntetsadlarna. Jag köper hellre en bagagnad sadeln för 3oookr än en ny syntet för 3oookr, men det är ju upp till var och en! :)
 
ja ja köper också hälre en lädersadel för 3000 än en syntet för 3000. inte för att det är någo fel på syntet men känns som om läder håller bättre.
ingen som har börjessadeln?
 
Mina kompisar hade den billigaste till sin shettis. De tyckte om den tills bommen blev helst sne, och då menar jag SNE! Låg manken mitt framför rännan fram på sadeln så låg rännan bak på sadeln brevid ryggraden.
Köper hellre en begagnad syntetsadel fr 1000:- än billigaste Börjessadeln för 1000:- ;)
 
jag har en Maxam syntets sadel som jag älskar.Den är mjuk för hästen och dig.
Den är 2 år gammal och flitigt använd men ser ut som sprillans ny=)
En sadel jag varmt rekomenderar(Den är omstoppningsbar :))
 
köp absolut inte börjessadlarna, griffin är så mycket bättre än dom.
strunt samma att det inte är läder, när den är mkt skonsammare för hästens rygg.
samt att de är sköna :).
 
Jag har en Maxam syntet sadel som jag köpte begagnad för 800 spänn! I love it!!!!! :love: :love: :love: :banana: :banana: :banana: :bump: :bump: :bump:
 
ja jag vet hur viktigt det är med en sadel som passar.. förr, förra foderponnyn hade en sadel som inte låg bra...
 
Det är så himla svårt också, och dyrt.... *suck*
Ber om ursäkt att jag tjatar, såg att du redan svarat på en annan tråd... *s* *blind*
Lycka till! :)
 
ja värkligen. Men de blir skönt att bli av med mina andra två hoppsadlar.. :) dom ligger ju bara där den ena e ju helt ny. liksom va ska ja me dom till. bättre att de används!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 927
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 277
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 202
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 165
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp