Nu vill jag leka lite matchningstönt

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Coffeaclub
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 099
C

Coffeaclub

Har tänkt fräsch upp garderoben både för mej och pållen. Har då tänkt att matcha lite snyggt, eftersom sambon klagar på att jag ser ut som HEJKOMOCHHJÄLPMEJ :rofl: när jag é i stallet. Nu vill jag ha lite förslag på en (eller två färger som passar bra ihop) både till mej och pållen. Det behöver inte vara samma färg till mig och honom.
PÅLLEN - Har svart sadel, träns i lite olika färger, men använder mest svart. Bild på honom (han är dock lite ljusare utan vinterpäls)

100_0542.JPG

JAG - Lång, smal och blond (spelar roll :crazy: ) Det måste vara nåt som passar både till mina svarta läderridstövlar och mina älskade, bruna jodhpurs och shortchaps.

Det får gärna vara färger som inte är alltför svåra att få tag på. Tacksam för alla förslag då jag själv har MEGABESLUTSÅNGEST! :p Gärna också tips om var man kan få tag i snygga saker i de färgerna (till rimligt pris)

Sv: Nu vill jag leka lite matchningstönt

Mörkgrönt är fint på haflingerfärg men oxå marinblått. Funkar kanon ihop med och är jättelätt att få tag på!

the_connemara har alldeles rätt. Dessutom har de flesta redan någon utrustning i de färgerna, bara att bygga på:)

Typ marinblått, mörkgrönt, creme, beige och brun,såna vanliga färger. INGA röda, gula,oranga färger på en fux!

Tack för era svar! Kom gärna med bara ett eller ett par förslag. Blir så svårt att välja annars ;) Nåt förslag till vad jag ska ha på ridbyxor, jacka, väst m.m. då...

Tycker att du gott kan införskaffa dig och hästen en uppsättning bruna och crémefärgade saker. :)

KLARBLÅTT!!! till både dig o hästen, fast kanske oxå marin...
blått mnåste du ha, så snyggt på alla

Cremefärgat kan jag tänka mej till pållen, men brunt passar det?

Till mej själv har jag faktiskt funderat på brunt, har dock sett ett par snygga cremefärgade ridbyxor. Det värsta é att det blir såå smutsigt. Jag brukar se ut som en gris efter att jag har varit i stallet. :rofl:

Hmm jag tycker ljustgrönt skulle vara fint...eller jag vet inte hur man ska förklara det..dovt olivgrön? :P

Fin häst!

Om du inte har något emot rutiga ridbyxor skulle du kunna köpa ett par snygga sådana av hyfsad kvalitet i t ex gröna, blåa eller bruna nyanser. Sedan kan du matcha schabrak och dina kläder med färger som ingår i rutningen. Då behöver du inte ha samma färg på t ex schabrak och jacka för att se prydlig ut utan då knyter byxorna ihop er s a s.

Vill du ha enfärgat föreslår jag mörkgrönt, olivgrönt, klarblått eller marin. Creme-brun-skalan är snygg också med men så tråååkigt när var och varannan har det. (Kastar sten i glashus - jag har ett par bruna resp beige schabrak).

Coffeaclub skrev:

Till den färgen på häst skulle jag säga creme, beige, brunt samt Marinblått som alltid funkar.
det funkar till både svart och brun utrustning!

Maran skrev:
Fin häst!

Om du inte har något emot rutiga ridbyxor skulle du kunna köpa ett par snygga sådana av hyfsad kvalitet i t ex gröna, blåa eller bruna nyanser. Sedan kan du matcha schabrak och dina kläder med färger som ingår i rutningen. Då behöver du inte ha samma färg på t ex schabrak och jacka för att se prydlig ut utan då knyter byxorna ihop er s a s.

Vill du ha enfärgat föreslår jag mörkgrönt, olivgrönt, klarblått eller marin. Creme-brun-skalan är snygg också med men så tråååkigt när var och varannan har det. (Kastar sten i glashus - jag har ett par bruna resp beige schabrak).

Tackar!

Bra idé det där med rutiga ridbyxor :idea: Nån som vet var det finns såna i typ creme/beige/blå? :banana:

Finns rutiga lite varstans - Mountain Horse har den färgskalan på ett par, men de är storrutiga (lite too much för min smak). Pikeur har snygga. Hööks har rutiga i "rätt" färger.

Fidelity skrev:
Typ marinblått, mörkgrönt, creme, beige och brun,såna vanliga färger. INGA röda, gula,oranga färger på en fux!

håller helt me,c jag tycker att stilrena färger som brunt, creme och beige är fräscht och alltid snyggt på fuxar, vill man ha lite mer färg är det marinblått och mörkgrön som gör sig snyggast :) passar till svart också.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 442
Kropp & Själ Tycker det är vansinnigt intressant det här med färger och hur det påverkar utseendet på folk. Jag vill klä mig i mer färger, men känner... 2
Svar
21
· Visningar
4 180
Senast: gylle
·
Utrustning Har två hästar som just nu har lite olika färger på i princip varje liten sak. Har börjat fundera på detta mer och mer och tycker att... 2
Svar
21
· Visningar
5 244
Senast: skiesabove
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 377
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka