Nu vill jag veta ALLT...

Sv: Nu vill jag veta ALLT...

Sökte och hittade en bild på Euro-Star Husar ridbyxorna så ni ser modellen på byxorna, dock annan färg som jag köpte alltså:

39.jpg

Ja köpte 3st dressyr ponnyschabrak på horsehouse för 500 kr=) ett vitt ett marinblått och ett olivgrönt

köpte ridbyxor å en väst me

köpte lite mer kommer inte på mer nu

Skydden är från Jacson och kommer från Charlies. Kostade endast 159:- per par. Men som sagt fanns bara bruna och svarta kvar så jag ska kolla om de inte kan ta hem vita åt mig, tänkte kolla med en återförsäljare i närheten då alternativt ska jag kolla om t.ex. Lillhästen i stav kan hjälpa mig då jag ev. funderar på och beställa från dom framöver. Men skydden fanns i brunt, svart och vitt.

Jag tog stl. full runt om och hoppas att det funkar. Fanns extra full också men dom trodde att det skulle gå bra med bara full.

Hm, har dom någon nätsida? Var väldigt billigt måste jag säga! :)

Jag kan nog ha full fram och x-full bak då säkert. Eller ja, inte jag, Arrow. :p

Det blev inte så mycket i år:
två schabrak, ett blått och ett ceriserosa :D
Häst godig
hundgodis
massa tidningar
vattenskrapa
"snurr"slang
ridstrumpor
grimma

Nöjd iaf, allt gick på ca 280 kr!

Jacson har hemsida www.jacson.se men jag tror däremot inte att skydden finns med på hemsidan (om det var Jacsons du menade). Däremot har Lillhästen hemsida, och det är därifrån jag har tänkt beställa www.lillhastenistav.se dom har Jacson och Mia´s schabrak, ridtäcken från Mia´s och om man frågar kan de säkert ta hem fler produkter (t.ex. Mia´s Ylletäcke, Jacsons stallbandagetter och dressyrskydd etc.)

Jag tycker nämligen att Jacson har väldigt bra saker till det priset, sakerna håller helt klart måttet och vissa har klart över förväntan bra kvalité och hållbarhet om man utgår ifrån priset.

Jag har t.ex. haft ridstrumpor, träns, grimma m.m. från Jacson.
Är ev. intresserad av regntäcke, tunnare thermotäcke, ridtäcke, mer ridstrumpor, lädergrimmor, vita dressyrskydd, stallbandagetter samt ridkläder ifrån dem och därför tänkte jag så småning be en återförsäljare ta hem lite av deras produkter åt mig.

Från Mia´s skulle jag vilja ha ett ylletäcke och ridtäcke i bävernylon samt fler schabrak och jag tycker generellt sett att Lillhästen har bra priser på i stort sett alla grejer och därför tänkte ja be dom plocka hem lite saker åt mig.

Förnärvarande är jag ganska så pank så det är väll inte att tänka på just nu dock, men om ett par månader är det aktuellt för egen del och då blir det nog från Lillhästen. :)

täcket va skitsnyggt :)
e de sån svansfläta oxå eller e de bara "vanligt" där bak? :p

Vad roligt att du hittade skydden..
Använde mina idag, och de satt väldigt bra faktiskt:)

Dom håller jag lovar ;) Jag har 4 par =) Dom är underbart bra och prisvärda! Kan blir lite pösiga typ i häcken å över knäna d e den enda nackdelen..

Nu har jag iaf kommit hem från tredje dagen på scandinavium =) Man borde haft en stegräknare...

Råkade lämna av alla grejer i stallet påväg hem (förutom dom som jag la in bild på i fredags..) så bilder får ni vänta med tills jag plåtat hästen med alla nya prylar..

Idag och igår köpte jag

Bruna benlindor 100kr
Beiget dress shabrak med brun kant (matchar benlindorna) 170kr
Grönt sammets hopp shabrak 100kr
Blått regntäcke utan foder 400kr
4 bandageunderlägg (börjes eskadron kopior) 65kr
ryktsten 15kr
brösta 80kr

Har säkert glömt nåt..:confused:

Det jag verkligen ångrar att jag inte köpte är en golden stripe filt från börjes för 400kr... :cry:

grejerna va jättefina cactus, särskilt skydden! så billiga oxå :) vadå fodertavla från agria, fick inte jag :cool: fast jag har nog några liggandes här hemma så jag klarar mig nog ändå hihi

Dy'ontäcket jag köpte kostade 1250, köte det på svensk ridsport i kungsbacka (alltså dom kommer från kungsbacka, köpte ju det i scandinavium) :D dom hade sin monter (eller 2 va det nog) mellan D och B hallen.
Det är hmm tänka.... bara ett svanssnöre där bak, alltså ingen fläta eller så. Sen är det faktiskt en "gömd" maggjord!! Mkt bra, så ligger det mer på plats.

haha farouk jag kanske ska sluta lägga in bilder, för sluta handlar gör jag a l d r i g :bump: du ska till falsterbo eller? vi får väl shoppa loss ordentligt då haha :rofl:

piggis_83 skrev:
Köpte du dom där bokstäverna o kronorna på börjes??
i så fall: tacka mig tacka mig :D jag tog nämligen såna med mej upp till gbg igår för börjes hade glömt dom hemma!

Noope, hehe :D i nån liten affär med häst, katt och hundsaker, halsband, grimmor och sånt. Även kläder till hundarna.

Idag kom jag hem med detta:

eurohorse06.jpg

Ljusblått schabrak med brunt kantband, 180 kr
Bruna/ljusblå senskydd, 200 kr
Ledade stigbyglar Mark Todd, 350 kr
Rid-BH från Hogengård :love: 330 kr
Glittrig grimma, 79 kr
Hästgodis, 30 kr
...och så ett gäng tidningar.

Prylarna jag shoppade i torsdags har redan fått åka till stallet och jag har inga bilder på dem, men det blev:

Foxfire pälsglans, 125 kr
6 par ridstrumpor, 100 kr
Svansskydd i neoprene, 20 kr
Svarta gummiboots, 20 kr
Ljusblå strykkappor, 75 kr
Fleecejacka, 150 kr
..och så ytterligare ett gäng tidningar samt hästgodis.

Har säkerligen glömt något. Fick som vanligt inte köpt allt jag hade tänkt köpa, men jag är mer än nöjd med mina inköp ändå. :)

Nu kommer listan.

Håll i er;)

GPA speed air blå
Ulletäcke Domani brunt
Dyon Uleetäcke blått
Kingslans väst
Kinglands jacka
Agria lindor:p
Back on track ridtäcke
Fyra nya back on track underlägg till benen dån Missy mördade sinna.
Regntåligt ridtäcke med Agria tryck
Pekur ridjens
RG huva & shabrack
2 agria höpåsar för att kunna bära allt:P

Oj det var mkt grejer. Vad gick det på allt som allt..?
Har du hittat någon ny häst då ? :)

Jag vet faktiskt inte då jag mest betalde med kort så höll jag inte reda på hur mycket jag gjorde av med.

Nix har inte hittat någon ny en letar för fullt

Haha Mia. Dt är Disney typsnittet :D :P så inte så konstigt kanske :) Fin Nöten kommer bli i alla nya grejor :D

Ja jag vet. Men jacsonskydden finns inte med på lillhästens hemsida iaf, du får rapportera om dom kan ta hem dom! :)

Tycker också jacson har bra kvalite till det priset. Har två täcken från dom om jag tänker efter, ett grönt i sammet som är väldigt snyggt, och ett tjockt stalltäcke (det som heter "lyx"). Kvaliten är helt okej, men tycker det är lite knapt i stl, och lite kort på sidorna, Kefir är ju ganska bred.

Lillhästen har väldigt bra priser! Jag har ju ridtäcket i bävernylon från Mias, det kostade bara 475kr hos dom. Väldigt nöjd med det!
Såhär ser det ut:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=658177
IMG_0187.jpg

Liknande trådar

Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 579
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 672
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka