Nu vill jag veta ALLT...

Sv: Nu vill jag veta ALLT...

Det borde vara olagligt att ha sådana här trådar *det bara kryper i kroppen* :(

Fina grejer och hästen var jättefin! :)

Vad gav du för Dyón täcket? Jag sneglade lite på dom samt på lite andra täcken med, t.ex. Domani såg jag hade ett fint billigt ylletäcke men jag köpte inget eftersom jag insåg att det inte skulle funka och gå och släpa på ett täcke Också :crazy: Åkte ju dit med en annan ridklubb och därför fick jag släpa med grejerna hela dagen för jag visste inte riktigt om vi skulle kunna ställa av grejer i bussen eller inte så därför blev det som det blev.

Håller f.ö. på och ladda upp lite bilder på mina grejer nu. :)

Jag köpte: En styck Gera dressyrgjord :D

Och två lotter.. Hoppas på att vinna transporten :p

Glömde, gjorden kostade 495 kr hos Henrikssons.

Alltså, jag blir totalt HELSNURRIG där inne så jag bara stressar runt och hittar ingenting :rofl:
Skulle ha handskar och tröjor och.. Ja.. :crazy:

Jag kände mig också lite snurrig i går först köpte jag bara en grimma (brun/beige) och så hmmn skydden var det väll. Det var när dressyren var, sedan så kollade jag gp-ponnyn, hundarna, lite ponny körning och så gick jag och handlade och ffa. kollade runt ordentligt för jag insåg att jag skulle bli helt besviken på mig själv om jag bara kom hem med en grimma och benskydd. :crazy: Insåg att jag fick offra hoppningen då på förmiddagen och handla då i stället för att sedan blev det, som förväntat jätte mycket folk när alla var tvugna och vara på mässan samtidigt.

Men till sist så vart jag jätte nöjd med allt jag köpte i alla fall. :)

Ni får dröja lite till då uppladdningen har krånglat 2 ggr nu men nu verkar det som om det är tredjegången gillt i af.. :bump:

Njaa kollade inte supernoga utan fall ganska omgående för detta träns, tyckte det var fint för och vara i den prisklassen. De hade några träns som jag tyckte var fina men de var mer hoppträns :p så det kunde jag ju inte köpa heller, tyckte inte utbudet denna gång var så stort med var vad jag ville ha men jag stod och kollade lite på en förbygel m. martingal där som jag ville ha, dock fanns det bara i tabacco kvar och jag ville ha svart, men de svarta var tyvärr utsålda. Kan ju ha varit så att mkt var borta redan..

Sedan funkar nog detta träns bra att ha bara tsv. Det blir förmodligen en ny sadel i höst sedan och så sälja den nudvarande, men troligen en beg. Men jag hoppas på och hitta en brun då ju! :bump:

Det bruna schabraket passar sig inte riktigt nu till den svarta sadeln men det var sååå fint :love: så jag kunde bara inte låta bli och köpa det..

cactuspower skrev:
Jag kände mig också lite snurrig i går först köpte jag bara en grimma (brun/beige) och så hmmn skydden var det väll. Det var när dressyren var, sedan så kollade jag gp-ponnyn, hundarna, lite ponny körning och så gick jag och handlade och ffa. kollade runt ordentligt för jag insåg att jag skulle bli helt besviken på mig själv om jag bara kom hem med en grimma och benskydd. :crazy: Insåg att jag fick offra hoppningen då på förmiddagen och handla då i stället för att sedan blev det, som förväntat jätte mycket folk när alla var tvugna och vara på mässan samtidigt.

Men till sist så vart jag jätte nöjd med allt jag köpte i alla fall. :)

Vi kom dit med ridklubben i buss så det var väl lite "bundet", åkte hem vid halv 5.
Först kollade vi dressyren, sen gick vi ut en liten stund i pausen innan GP ponnyn och då var där FOLK :eek: Köpte gjorden då..
Sen gick vi och kollade GP ponnyn och lite av hundarna, sen gick vi ut och shoppade (irrade runt snarare..) under mounted games och körningen.. Kollade på hoppningen, shoppade en kvart till sen åkte vi hem..

Syrran hittade en del grejer men jag velade bara :crazy:

Tror jag gör så att jag lägger ut lite i taget...
Tyvärr vart inte kvalitén så bra och jag orkade inte ägna spec. mkt tid för o försöka bra kort heller just nu så ni får ha överseende med detta. Skärpan o kvalitén på bilderna vart inte så värst. Tyvärr går det inte riktigt fram hur snyggt schabraket (o allt annat) är irl, tycker alla saker var jätte fina egentligen..

Global schabraket:
Grejer012.jpg

Detalj på schabraket, tyvärr suddigt så man ser inte så bra..
Grejer013.jpg

Spöet från Börjes, tog kort så man mest ser knoppen o guldtråden:
Grejer014.jpg

Kompisens snobben & skrutten grimma i rosa :D :
Grejer015.jpg

Närbild på grimman, suddigt o dant dock:
Grejer016.jpg

Hästen som vi hoppas ska kunna ha på sig den rosa grimman :D :
Grejer006.jpg

Eskadron bootsen:
Grejer019.jpg

*kl*
Min kompis köpte bruna shortchaps från MH för 100.-
Dressyrspö från nåt tyskt företag för 50:-
Pyttesmå shortchaps till lillsyrran.
Och en Mulleväst också den till lillsyrran.

För egen del blev det bara en massa tidningar!

Skulle köpa antingen hjälm eller skor och hittade inget av dom...

Ja det tycker jag också :D :d Det var tjockt och kvalitén verkade vara väldigt bra också, tyckte det påminde en del om RG schabraken faktiskt :D

Fyyy dig Piggis, sluta köpa så fina saker :love:
Jag blev totalkär i Kingslandjackan :love:

*kl*
Jag köpte:
  • Bandageunderlägg 70kr- Börjes
  • Dressyrspö 35kr- Börjes
  • Tävlingsskjorta 125kr -Börjes
  • Schabrak 80kr - Börjes
  • Bakstrykkappor i läder 50kr - Börjes
  • Bok, Monty Roberts, Från mina händer till dina 275kr - Tidningen Ridsport
  • Bok, Utbildning av unghästar 220kr - Tidningen Ridsport
  • Boxskylt Svart med guldtext 110kr - Gj Gravyr
  • Svarta senskydd, inget märke 190kr - Nån tysk monter
  • Svarta strykkappor, inget märke 110kr - Nån tysk monter
  • Hästgodis 3 påsar 20kr - spillers?

Jag fick köpt rätt mkt :)

* Eurostarbyxor, helskodda, gröna 500 :-
* Mustojacka, grön, vattentät, 595:-
* Tyglar, kantflätade, 150:- (kings saddlery)
* Lädergrimma, brun, 199:- (kings saddlery)
* Catago Pro skydd, bruna 498:-
* Bruna boots, såna där som inte snurrar, 299:-
* Fårskinnspad (riktigt fin) 500 :-
* Tävlingsskjorta, italiensk, 200:-

Tyvärr minns jag inte vart jag köpte vissa av sakerna :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Euro-Star Husar helskodda ridbyxor, färgen är dock inte riktigt rättvis men som synes är skoningen lite ljusare än själva byxorna. Tyckte själv dom var väldigt snygga :d men dock lite opraktisk färg, tänkte dock jag skulle köpa mig ett par överdragsbyxor att ha vid mockning o dyl. för nu har jag två par ljusa vardagsridbyxor :D
Grejer026.jpg

Jacson skydden, som ni ser så är dom precis som JHL skydden i modellen fast billigare. Man får skydd runt om till samma pris som man får för ett par framskydd från JHL.. Kvalitén verkar helt okej.
Ska be återförsäljare ta hem vita till mig också eftersom de tyvärr var slut.
Grejer027.jpg

th_Grejer028.jpg

Marinblå grimma från Agria:
Grejer029.jpg

Beige/brun randig grimma med guldkant:
Grejer022.jpg

Mitt träns svart med rostfria spännen, inte så bra bild dock men ni ser ungefär hur modellen ser ut i alla fall..
Grejer030.jpg

Detalj på mitt träns
Grejer031.jpg

Detalj på kompisens träns med mässingsspännen, annars lika dant
Grejer032.jpg

Pikeur keps, ljusgrå:
Grejer035.jpg

Moutain horse jacka marinblå, bilden vart dock kass...
Grejer036.jpg

Detalj på jackan
Grejer038.jpg

Här ser ni ord. pris på jackan samt vad den kostade nu :D
Grejer037.jpg

Kyra K pikétröja, borde dock inte haft den ihop vikt utan tagit bilden så hela hade synts men orkar inte ta nya kort nu.. får återkomma i så fall..
Grejer033.jpg

Grejer034.jpg

Foderstatstavla från Agria som jag fick gratis, dock vart bilden väldigt konstigt tagen så :smirk: det vart nån konstig närbilds variant på den
Grejer039.jpg

Kompisens tävlingsskjorta/t-shirt från Jacson, ljusblå även om det är svårt o se:
Grejer023.jpg

Stallboken:
Grejer021.jpg

Liknande trådar

Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 579
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 677
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈