Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och här skulle jag kunnat lägga in en liten film på när lille grå och jag hoppar några språng i ridhuset igår men eftersom @the_connemara blev så impad av att jag kunde rida på riktigt så tänker jag inte förstöra den synen för henne ;)

Alltså jag har ju fler än en gång stått längre fram på terrängbanan o väntat på dig (nåja, varit hinderdomare eller domarsekreterare, sådan stalker är jag faktiskt inte :p) o så har någon variant av vit-grå häst inte behagat passera hindren korrekt. Det gör inte att min syns på din ridning rubbas ett dugg faktiskt :p

Tävlingsrida är en sak, att faktiskt kunna RIDA är ibland (ofta, oftast?) en helt annan.

Alltså jag har ju fler än en gång stått längre fram på terrängbanan o väntat på dig (nåja, varit hinderdomare eller domarsekreterare, sådan stalker är jag faktiskt inte :p) o så har någon variant av vit-grå häst inte behagat passera hindren korrekt. Det gör inte att min syns på din ridning rubbas ett dugg faktiskt :p

Tävlingsrida är en sak, att faktiskt kunna RIDA är ibland (ofta, oftast?) en helt annan.

Haha nä jag hittade inte filmen på youtube.. den har försvunnit? Men det var roligare att skylla på dig. :p

Ang @fio o hennes försvunna grejor så har hon säkert en elak tvilling som kapar alla hennes konton o för över filmer o inlägg till sitt.....:nailbiting::laugh::bump:

Vilket underbart väder:bump:!!! Jag sitter och läser annonser för att hitta något som motsvarar mina kriterier! Suck..
Någorlunda välriden häst som inte är någon superstar men ändå ska liksom vara bussig och rolig för mig att rida men även fungera lite till åtmindstonde ena dottern..

Vi sitter verkligen inte sjön men hästletande både kostar och tar tid:(.
Finns dessutom en hel del märkliga människor..
Fick en filmsnutt igår på en som skulle kunna skolor mm. Ja, ptja, vad säger man..Fasen, rider man verkligen dressyr så jä..illa om man är hopperyttare på 130 nivå..suck..Nej tack. För jag vet inte om det var skänkelvikning eller diagonalsluta dom liksom försökte med, såg ut som en mycket märklig krumelur även om inte jag är någon ryttare, suck..

Nu ska jag ut och Loppan barbacka å Bosse labbe! Det ska bli :love::love::love:

@fio, det gör väl säkert inte alla. Men jag är faktiskt helt novis inom den världen så jag har ingen aning om det liksom är förekommande. Det kanske finns dom som rider fort och hoppar sådär gigantiskt i mina ögon utan att eg ha jättegoda grundkunskaper? Då är det nog lite skrämmande och kanske inte helt optimalt att köpa ur hållbarhetssynpunkt till mitt häståkeri ens..hmm

Blev bara lite förvånad..ska man nu skicka en dressyrsnutt på en häst som liksom ska vara utbilda msv/msv så tycker jag det kunde vara intressant att se något som lite liknar det iallafall:crazy:..

Då får vi innerligt hoppas att om ett par månader tråden även får innehålla årgång 2015:)!
Tog en barbacka lufs med bettlöst ( hackamor ) idag! Det tyckte vi var myyysigt:love:!

Sen lekte vi lite också, dottern tog av tränset..nja, vi är tyvärr inte så NH:iga jag och min pålla men hon rätt snäll:
11082831_914862405201946_258962960_n.jpg
11072076_914863395201847_1922939661_n.jpg

Å d e alltså Loppan som är gravid..hrmmm:devil:..Beach 2015. Får nog ta tag i dököttet.suck

Tänkte be om lite hjälp här:).

Sitter hacket lagom högt?

På hemsidan står att man ska sätta det ganska lågt iom de korta skänklarna...

Ser väl ok ut, jag är inte bra på hack ska jag säga ärligt men däremot brukar ju alla klä nosgrimman med ludd, är nog lätt att få skav där annars.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 214
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31