Tack Tessa! Jag älskar min lilla kämpe till häst! I fredags hoppade hon en galet svår 120 med proffset på ryggen. Har aldrig sett liknande bana faktiskt med hysteriska svängar och alla hinder som kunde placeras på svåra ställen stod där...Hon rev två, ett pinnigt räcke som kom överraskande o en helsvart oxer som stod utmed läktarlångsidan. Sen kom hon på sista kombinationen, den låg så b-hindret hoppades RAKT mot långsidesläktaren o hästen före henne vägrade ut sig där, tydligen var den inte ensam om det...Harriet hoppade A fint o låg på 2 perfekta när nåt händer på läktaren och proffset sa att det kändes som hon inte ens såg b-hindret...i sista sekund upptäcker hon hindret o hoppar då men rev ju hela hindret såklart...galopperade vidare och hoppade sista jättefint.
Så igår gjorde hon debut i 125 cm och vi hade väl inga stora förhoppningar på detta men herregud vad hon var fin!! Superfina språng på än en gång en helt vansinnigt svår bana med 3 kombination som hinder nr 4...galna svängar osv osv. Ett litet pet på det svarta hindret men var ändå placerad på sina 4 fel så då fattar ni hur svår banan var. Proffset helnöjd o jag likaså.
Jo alltså
@Maui vi åker till Belgien på lördag och jag ska rida den *-iga touren som går i 115 där. Och det är också anledningen till att jag har haft pilot, hästen är ju inte direkt rutinerad och jag har ju precis kämpat mig tillbaka efter otursåret 2013 så vi har behövt all hjälp vi har kunnat få. Nu går hästen som en klocka, jag är inte rädd längre för några hinderhöjder och mest troligt så kommer jag tävla henne helt själv framöver. Dock med en liten brasklapp i april-maj sen för jag ska operera ut några av skruvarna i mitt ben.