Nummerlappsficka

mahlmt

Trådstartare
Ni har ju haft egna västar till nummerlapparna i några år nu. Det är dags för distansryttarna att skaffa egna.
Så jag vänder mig till er och undrar vilka märken det finns? Bra erfarenheter och dåliga från de olika.
Jag har ju sett Hööks men att de har öppningen uppåt är inte bra. Med tanke på hur många timmar de ska klara regn så bör de inte öppnas i ovankanten.
Vilka öppnas i sidan eller nedankanten?
Finns det andra färger än svart o vit?
// Linda

Sv: Nummerlappsficka

Ni har ju haft egna västar till nummerlapparna i några år nu. Det är dags för distansryttarna att skaffa egna.
Så jag vänder mig till er och undrar vilka märken det finns? Bra erfarenheter och dåliga från de olika.
Jag har ju sett Hööks men att de har öppningen uppåt är inte bra. Med tanke på hur många timmar de ska klara regn så bör de inte öppnas i ovankanten.
Vilka öppnas i sidan eller nedankanten?
Finns det andra färger än svart o vit?
// Linda

Jag vet inte märkena men det finns både svarta och vita som har öppning med kardborre knäppning i sidan. Och som med allt annat är nog smaken som baken...jag har använt båda två och har för tillfället den svarta med "korslagda" band i ryggen. Tycker den vita funkade precis lika bra.

Det som händer med västarna är att efter ett tag blir plastfickan så sliten av att plocka i och ur nummerlappen så den lossnar från sömmen och blir då oanvändbar. Samma sak för både vit och svart är min erfarenhet.

No big deal..

Det är bra om fickan är så stor att A4 går i utan att vikas..

sen har vi varit ute för att de blir förstörda om de blir blöta med papper i och man inte tar ut det innan det torkar. Tonern bränns då in i plasten istället och man rider med samma nr alltid..:p (gick inte att pilla bort)

Våra svarta är följsammare än den vita vi har.

Sen har de en förmåga att gömma sej. Kan vara mkt svåra att hitta i packningen. :angel:

..hahaha..har ni också märkt att dom liksom bara går upp i rök. Ena sekunden har man två och nästa syns dom inte till...eller det kanske bara är ett visst märke :laugh:

Då får ni varna för det märket, en som försvinner vill jag inte ha ;)
Vad tror ni om passform när man inte har säkerhetsväst på sig?
// Linda

Då får ni varna för det märket, en som försvinner vill jag inte ha ;)
Vad tror ni om passform när man inte har säkerhetsväst på sig?
// Linda

Det märket som har små fötter på sina västar ska du inte köpa....finns mest i Skåne:angel::devil:

Passformen är ju helt ok, vi använder ju dem även i dressyren och hoppningen o är du som jag, en senior o inte rider med väst så är det bara att korta in sidbanden och sen länga ut dem när västen ska på.

Det märket som har små fötter på sina västar ska du inte köpa....finns mest i Skåne:angel::devil:.

Ja våra som försvinner är importerade från Västergötland :p det är deras affärsteknik - att de blir osynlig så vi måste köpa fler. Invånarna där har speciellt folk med sej för att hålla reda på dem.

Passformen är ju helt ok, vi använder ju dem även i dressyren och hoppningen o är du som jag, en senior o inte rider med väst så är det bara att korta in sidbanden och sen länga ut dem när västen ska på.

Passform? Har du hitta den? Då får det vara för att du fyller ut den.. säger dottern :idea:
Skämtåsido - inga problem

Ja våra som försvinner är importerade från Västergötland :p det är deras affärsteknik - att de blir osynlig så vi måste köpa fler. Invånarna där har speciellt folk med sej för att hålla reda på dem.
Ja, vi är ju knallar av födsel o ohejdad vana här uppe!:rofl::rofl:

Passform? Har du hitta den? Då får det vara för att du fyller ut den.. säger dottern :idea:

Du kan hälsa lilla dottern att jag vet var er brevlåda bor!:devil:

Jag köpte min svarta väst med öppning i sidan och korslagda band i ryggen på City Gross, finns förmodligen på EKO också för de har samma utbud. Man behöver inte vika papprena för att de ska få plast!

Liknande trådar

Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
41 607
Senast: Intejag
·
Hästmänniskan Det finns garanterat oändligt med trådar här om liknande saker, kanske framförallt "har jag förutsättningarna för att skaffa egen...
Svar
10
· Visningar
1 491
Senast: Balahé
·
Avel Nu är hon efter mycket drama här . Liten men tuff får man säga. Grynet krystar och inget händer, ingen fosterblåsa alls. Till slut ser...
Svar
19
· Visningar
6 008
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka